Angående huvudlag + tyglar

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Eeiram
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 932
E

Eeiram

Hej!

Jag är på jakt efter ett westernträns, mahognyfärget (ev. brunt) med pannband + ett par tyglar till detta. Någon som kan rekommendera något bra westernställe (helst webbshop) samt något huvudlag ni har köpt som varit bra/dåliga?

Mvh Marie

Sv: Angående huvudlag + tyglar

Sweet skrev:
Dyrt eller billigt?
Ja... Svår fråga. Det skall i alla fall vara till bruksridning (alltså inte show). Det skall vara prisvärt, inga jättedyra grejer men vill ändå ha lite kvalitet så jag lägger hellre några kronor extra och får något som går att använda.

Mvh Marie

Helst vill jag ha ett "stilrent" träns, alltså utan "kruseduller" på, enbart läder. Vill också helst ha med pannband, undviker gärna sliding-ear.

Mvh Marie

Här på Buke så finns det ju länkar till en massa westernbutiker. Du borde hitta ett passande på någon av dessa!

Eftersom mitt inlägg spårlöst försvunnit två gånger nu så har jag PM;at dig istället!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 890
Senast: lirco11
·
Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Elendil
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 513
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att... 2
Svar
22
· Visningar
3 184
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?