Ang. simningen i fredags!

Koppen

Trådstartare
Lyckades på egen hand transportera min häst i snön till simhalle i Fjärås. Bara det alltså! :bow: Kände att jag kunde klara av vad som helst efter det! När vi sen kom dit sköjde dom hennes hovar från smuts, och sen var det i princip bara att plumsa i bassängen! Hon simmade ett varv och jag tror att hon hade kunnat simma ett varv till! Gunnar som har hand om simmet sa att hon ligger lite över översnittet bland förstagångssimmare! :banana:
Glossy blev inte stressad eller rädd för det heller och jag märkte att hon tyckte det var roligt! Så alla ni som har möjlighet att testa detta tycker jag apselut att ni ska göra!
Glöm inte att ta med en tidning att läsa, för det tar minst en timme för dem att torka! :(
Hon är så duktig min älskling, och jag med som tog oss hem till stallet oskadda! :banana:
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Bravo, vad roligt!!!!!
Jag skulle verkligen vilja prova, måste kolla om det finns nåt här. Synd att min fd häst är borta, han ÄLSKADE vatten! När man var ute och red fick man styra honom bort från dikena, annars gick han ner i dem och plaskade... :D
Kul att det funkade så bra!! :)
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Vad kostade det? Själva simmningen då
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

TonicWater skrev:
Vad kostade det? Själva simmningen då
Jag betalade 200 kr inkl moms. då simmade hon bara ett varv, men ju fler gånger man gör det destom mer simmar dom. (vissa tom 20 minuter) så då blir det ju mer valuta för pengarna!
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Någon som vet vart det finns simhallar för hästar?
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Hur kom du på den idén att du skulle göra det? Veterinären?

Hur kommer man i kontakt med dem? Har du någon hemsida till dem eller telefonnummer till dom? Pm:a gärna mig.

Jag har en häst med ryggproblem, kanske hade varit något för honom, ska höra med veterinären när jag är där idag. (han ska få sin andra behandling, "jätte tns")
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Ryttarsmurfen skrev:
Hur kom du på den idén att du skulle göra det? Veterinären?

Hur kommer man i kontakt med dem? Har du någon hemsida till dem eller telefonnummer till dom? Pm:a gärna mig.

Jag har en häst med ryggproblem, kanske hade varit något för honom, ska höra med veterinären när jag är där idag. (han ska få sin andra behandling, "jätte tns")
Jag har PM´at dig! :D
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Vi hade vårat tävlings sto i fjärås för två år sedan, hon stod där i 3 veckor pga av kotledsinflamation. Det var kanonbra, hon kom i gång fortare men belastade endå inte benen. Suuper! :-)

Mvh Hanna
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Jag var där på studiebesök för flera år sedan och tyckte det verkade jättebra. Funderar på att köra dit liten vit ponny innan utställning/premiering för snacka om rena hästar och 200kr för ett bad är ju billigt.:D
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Åååhh. Jag vill oxå!!
Du vet inget om krav osv på att ha simbassäng? Vad som behövs osv? Har skrivit en tråd i frågan. Har önskan om att fixa en bassäng själv!
Du får gärna pm:a mig info om Fjärås!!
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

simnind är ju super bra om man har en häst med nån gammal skada elelr liknande, men "kan" man göra det bara för skojs skull? jag har en häst som det inte är nått fel på, det går bra att rida henne, men skulle vilja prova på simning några gånger kanske för omväxligns och skojsskull, kollar folk på en med konstiga blickar då?om ni fattar vad jag menar?


200 kr är ju nästan gratis! så det tillkom inga andra avgifter?
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

diabla skrev:
simnind är ju super bra om man har en häst med nån gammal skada elelr liknande, men "kan" man göra det bara för skojs skull? jag har en häst som det inte är nått fel på, det går bra att rida henne, men skulle vilja prova på simning några gånger kanske för omväxligns och skojsskull, kollar folk på en med konstiga blickar då?om ni fattar vad jag menar?


200 kr är ju nästan gratis! så det tillkom inga andra avgifter?

Nej verkligen inte! Alla reagerar positivt! Min älskling är fullt frisk och jag gjorde/gör det bara för att variera ridningen lite!
Rekommenderas apselut! Men glöm inte nån tidning att läsa. Torkningen tar minst en timme! :crazy:
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Jane_Done skrev:
Åh, jag vill veta om det finns simning i närheten av Stockholm! Någon?
Tror tyvärr inte att det finns någon, jag letade åt min gamla ögonsten men hittade inget. :cry: Tror det skulle löna sig snabbt bara man hade råd att bygga ett "hästbadhus" med tanke på att både Solvalla och Täby ligger i upptagningsområdet + att "rika" ridhästhägare som betalar snusk för sina ögonstenar. ;) Jag hade absolut haft klippkort vid det här laget om det skulle finnas ngt. :bow:

När jag blir rik och köper min fina gård ska jag bygga ett. :D
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

kan du pma mig med adressen? jag var inne på sidan igår men hittar den inte nu! tack
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Tjörnarp i Skåne har. Stall Ella.
 
Sv: Ang. simningen i fredags!

Men eller hur? Här skyr vi inga medel för att våra Älsklingar ska få allt!

Vill simma min häst! Jag skulle utan problem åka 10 mil för det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp