ang. olja och brist

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Vikstrom
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 805
V

Vikstrom

Jag har börjat ge min polle majsolja i fodret, men hon tycker inte det är gott. Hon lämnar till och med lite mat.. annars slukar hon upp det på en gång. Finns det något annat som man kan ge istället, som kanske smakar lite godare? Eller är det för att hon är ovan vid smaken? :smirk:

Sedan en till fråga, hon slickar på allt och alla, hela tiden. Funderar på om hon har brist på något? Typ en vitamin eller något.. Hon har en saltsten som hon slickar jättemkt på också. :d Någon som isf vet vad hon kan tänkas ha brist på?

Sv: ang. olja och brist

Jag har börjat ge min polle majsolja i fodret, men hon tycker inte det är gott. Hon lämnar till och med lite mat.. annars slukar hon upp det på en gång. Finns det något annat som man kan ge istället, som kanske smakar lite godare? Eller är det för att hon är ovan vid smaken? :smirk:

Vad är ditt syfte med att ge oljan då?
Energitillskott? (är hästen i behov av mer hull)
Glansigare päls?
Annat?
Hur mycket ger du?

Sedan en till fråga, hon slickar på allt och alla, hela tiden. Funderar på om hon har brist på något? Typ en vitamin eller något.. Hon har en saltsten som hon slickar jättemkt på också. :d Någon som isf vet vad hon kan tänkas ha brist på?

Behöver inte bero på någon brist men vad och hur mycket fodras hästen med?
Har hon börjat med detta nyligen eller har hon alltid gjort så?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 702
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 176
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 629
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har en häst som är väldigt svår att få upp i vikt och hon är heller inget matvrak. Hon är tunn och behöver få mer hull men hon tröttnar...
2
Svar
20
· Visningar
2 262
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna