Ang "lämna valpen ensam"-tråden

F

Fjunet

Ang \"lämna valpen ensam\"-tråden

Att man inte ska lämna hundar ensamma alltför länge är förstått, men nu undrar jag hur länge man kan lämna två hundar (tillsammans) ensamma?

Re: Ang \"lämna valpen ensam\"-tråden

Det beror på hunden/hundarna. Vissa struntar i om de har sällskap av annan hund och andra blir tryggare då. En tumregel är att inte lämna hundarna längre än den tid som det kan gå mellan rastningar.
Mina brukar vilja kissa var 6-7 timme, så det är gränsen för dem oavsett.

ja, det är väl ca 6 timmar man brukar säga är max. men det kan skilja mellan olika hundar, och äldre hundar behöver kissa oftare.

När vi bara haft vuxna hundar hemma har dom varit ensamma upp till 8 timmar om det varit något speciellt. Annars är dom aldrig själva längre än 4 timmar, och nu när vi har valpar aldrig så länge ens. Max 1 timme nu, fast eftersom jag är hemma med min 13 veckors hela tiden så är dom andra inte heller själva :p

Mina två hundar är hemma själva cirka 10 timmar eftersom vi jobbar heltid både jag och min man. För dessa två funkar det bra och jag tror det är väldigt individuellt, beroende på hur hundarna funkar ihop. Däremot åker vi aldrig bort på kvällen eller på helgen utan att ta med dem. Dessutom så har vi alltid lite hjärngympa på kvällarna så att de inte bara ligger och sover hela dagarna...

Vi har provat med att ha dem i hundgård, men det funkar absolut inte för min schäfer. Hon är mycket tryggare inne i huset.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 455
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka