Ang kvala 130 storhäst

S

s-sarahh

Jag undrar vad det är som gäller för att hoppa 130 på storhäst.
har läst i en del trådar här att inget alls krävs.
men i TR står det

"Ekipage är kvalificerat till 1,30 hoppning efter 2 genomförda grundhoppningar (grundomgång/första fasen i bedömning i två faser) i 1,20 hoppning eller högre med högst 4 fel i varje"

så vad är det som gäller egentligen? ^^

Sv: Ang kvala 130 storhäst

aah, jag tänkte med det, men det känns som att det är lika bra att dubbelkolla, så man inte åker ut ochtävlar en massa "onödiga" 120 klasser bara för att kvala 130 liksom ^^
iofs är det väl aldrig onödigt att hoppa litelägre, men ja, ^^

Eeh va? Du måste rida 2 st 1.20 med max 4 fel i varje INNAN du får starta 1.30. Det gäller innevarande och föregående år.

Det är en ny regel, men det som står i TR gäller alltid. I alla fall om man har senaste versionen. ;) (Och kollar i rätt TR och på rätt ställe... )

TR gäller självklart. Själv har jag min egna lilla kvalregel att jag vill rida 3 st nollor i 120 innan jag går in i en 130:laugh:

Det är en ny regel, men det som står i TR gäller alltid. I alla fall om man har senaste versionen. ;) (Och kollar i rätt TR och på rätt ställe... )

jaa, det var ungefär så jag tänkte, fast eftersom de va väldigt många här som verkade veta och sa att de inte va några regler ellerså, så tänkte jag attjag tittat på fel ställe eller gammal TR eller något ;S

jag har bara tävlat högre än lätt a på ponny innan, och där är det ju väldigt annorlunda regler så ja ^^

delvis KL
bara en fråga, gäller A:0 som kval? eller är det bara A:0/A:0 två faser? måste fråga då jag kvalat om det förstnämna gills!:)

ah A:0 räknas som kval... Nämen vad kul då :)

okej, tack så mkt för svaret så fort:) har vart lite fundersam hur det var, förstod inte förklaringen i TR(kanske e lite trög) haha...

btw såg att du haft en lyckad tävlingsdag i tävlingstråden, grattis!

grattis kanske man ska säga då : )
men det är bra att det är fler än jag som inte förstår TR ibland ^^
så slipper jag känna mig så dum själv ;D

Haha nja dom kan va lite otydliga i TR ibland tycker jag :p Tack så jättemycket :)

fast iår står det i TR att det är två grundnollor som gäller.. :P

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Jag vet att detta ska stå i TR, men jag blir inte riktigt klok på det jag läser i TR jämfört med de svar jag får när jag googlar. I TR...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: Jeps
·
Hoppning Jag är osäker på vad som gäller i kvalen till 130, 140, 150. I TR läser jag att man ska ha två felfria grundomgångar i den lägre...
Svar
4
· Visningar
1 391
Senast: Lady_S
·
Hoppning Fick en fråga ikväll som jag svarade tvärsäkert på men läste ändå på i TR och blev fundersam på vad där står egentligen. Frågan...
Svar
6
· Visningar
2 211
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka