Ang.knoppning

B

brumma

Hej alla kunniga hästmänniskor.Måste man knoppa manen på en lokal dressyrtävling??Tacksam för svar!!

Sv: Ang.knoppning

men om man har en häst med lång och tjock man (islänning) ansers det snyggare att ha det uttläppt eller borde man göra en inabakd fläta eller fisknät? min inbakade fläta höll på att gå upp sist, då jag hade flätat så hårt jag kunde samt sprayat...

domarna i dressyren vill väl hälst kunna se allt på hästen och att ingen fet man ligger och skymmer?

tacksam för svar:)

Är fritt att ha manen som man vill - finns ingen regel som säger annat. Däremot så gör ju helhets intrycket mkt - ser ju mkt mer vårdat ut med flätad eller knoppad man än en svallande hår man i vinden :)

Precis, inget tvång.
Var skrivare på klubbtävling åt en domare (som dömt tom. nationellt tror jag), hon sa att allt som fladdrar, tex man eller hår som sticker ut under hjälmen, gör att det ser slarvigare ut och sänker intrycket. Sen måste ju inte detta visa sig i poängen.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej, Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som är duktig på träning av åsnor som bor i Skåne. Har två ston på 2 år och drömmen är...
Svar
0
· Visningar
492
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: CaisaCax
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka