Ang. impregnering av utetäcken...

stranger

Trådstartare
Jag bara undrar om man verkligen ska impregnera om utetäcken med andasfunktion efter att man tvättat dem. Förstörs inte andasfunktionen då???

Jag använder specialtvättmedel avsett för plagg med andasfunktion då jag tvättar täcken med andasfunktion, och tvättar dem gör jag så sällan som möjligt. Borstar dock av hår och grus vid behov. Detta har gjort att jag faktiskt aldrig behövt impregnera om dem, men jag tvivlar på de fungerar exakt lika bra efter?!

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 738
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
280
Kläder & Bli fin Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 747
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka