Ang. hästförsäljning

A

Angely

Nu har min älskade lillhäst förmodligen hittat en köpare, vilket mest är fruktansvärt sorgligt, jag vill ju inget annat än behålla honom, men det verkar vara världens bästa familj med. :( :)

Men en fråga till er bara, ni som både köpt och sålt hästar. Jag tänkte nämligen erbjuda min hjälp till den nya familjen, om de inte har tid någon dag, behöver åka bort eller så. Då tar jag mer än gärna hand om Goofie åt de! Men hur skulle det ses? Alldeles för påträngande, skönt att få hjälp, irriterande? :crazy:

Sv: Ang. hästförsäljning

Det är väl bara snällt att erbjuda sig. Hur de väljer att ta emot det är deras sak.
Kul att det känns bra med köparen.

Ja... Kan tänka mig att det kanske känns skönt att vid en ev. semester lämna hästen till någon som verkligen känner den och vet hur den ska tas om hand.

Jo, de verkar jättebra. Som min lillasyster sa; De är ju som vi fast en annan familj!

Jag tycker att du ska erbjuda dig men förvänta dig inte att doms ka nappa på det. En del vill ju se hästen som enbart sin och vill då inte ha kontakt med den gamla ägaren.

Kul att du har hittat ett bra hem till din pålle. :D

Jag hoppas verkligen inte de blir den typen som försöker hindra den gamla ägaren att träffa hästen iallafall, det skulle jag aldrig stå ut med. :(

Det är ju snällt att du erbjuder dig men förvänta dig inte att köparen vill!

Nu tillhör jag den typen som tycker att lite kontakt med fd ägare är roligt så länge det är på en viss nivå. Ska fd ägaren börja lägga sig i och komma och hälsa på hästen stup i kvarten då är det inte roligt längre! Sålt är sålt och man har klippt alla banden så länge nya ägaren inte själv väljer att ta hjälp eller kontakt.

Vissa tillhör den sorten som inte vill ha kontakt med fd ägare eftersom fd ägare ofta har tendens till att tycka att nya ägaren inte sköter hästen på det ultimata sättet och vill då styra och ställa.

Jag skulle nog ge dig rådet att slänga iväg en mening som skulle kunna låta så här:

" Och är det så att ni någon gång behöver hjälp, tips, råd eller bara få lite semester - hör av er"

Visst är det svårt att skiljas från sina kamrater :crazy:

Ja, han är ju min bästa vän! Han räddade i princip livet på mig förra hösten då jag var fruktansvärt nere och inte orkade någonting överhuvudtaget. :cry:

Att saker och ting sköts lite annorlunda än vad jag är van vid har jag inga problem med - så länge jag ser att hästen mår bra!

Det är ju fint att erbjuda att du kan se om han då dom inte kan eller så.

Men om jag köpt av dig så hade det i mitt fall ändå inte varit aktuellt. Vi har redan ett välfungerande system där vi hjälps åt i stallet och tar sköttsel av varandras hästar då man vill ha en ledig dag i veckan åka bort eller liknande.

Jag tror att många har det och det bästa för dig är nog att helt enkelt ställa in dig på att nu kommer kusen flytta. Självklart så kan man ringa och höra hur det går och komma över någon gång då det passar nya ägarna osv.

Men mitt råd är ta det lite lungt i början, annars så kanske dom tycker du är påträngande och blir avvisande istället för att uppskatta då du kommer.

Men alla är vi ju olika, du får känna efter hur dina köpare verkar vara.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 415
Senast: Görel
·
Mat Jag vill börja med att den här tråden har inte med mina kollegor att göra och deras gränslösa kommentarer. Jag undanber mig därför alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka