Ang. Grönt kort!

F

Faasiqah

Undrar bara om man behöver ha grönt kort för att "tävla" clear round nu? Vissa säger det och andra inte! nån som vet exakt? :confused:

Sv: Ang. Grönt kort!

Man behöver grönt kort på lokala tävlingar och uppåt. Även på klubbtävlingar om jag inte minns fel.

Sara

Nej på CR behöver du INTE grönt kort om inte klubben kräver det.
Men det kan vara bra att känna till tävlings reglerna innan du ger dig ut på tävlingsbanan, så jag rekomenderar att ta ett grönt kort. Eller åtminstone läsa lite i TR.

Ja jag ska ta grönt kort, bara att jag inte har hunnit med att gå en krus ännu ska göra det så fort jag kan och har råd. hade dock varit kul att rpova på en clear round innan:) Jag har gjort det förr och då var det inget krav iaf, dte är bara nu på senare år folk har pratat om att man kankse behöver dte även i CR. tack för svaren!!

På "min" klubb behöver man inte GK för att tävla klubbtävlingar. Men de ser helst att man har det, för att man ska kunna reglerna.

Ännu en gång: Clear round är en bedömning. En clear round-klass kan man ha på såväl klubb, lokal, regional och nationell nivå. Numera heter det dessutom Bedömning A och inte clear round.

Om du behöver grönt kort beror på tävlingens status. Är det lokaltävling eller uppåt så måste du alltid ha grönt kort. Är det klubbtävling/banhoppningsträning så är det klubben som bestämmer om det krävs grönt kort.

Men Clear Round som bedömning finns väl fortfarande kvar? Som jag har fattat det är det bara att de flesta klubbar numera väljer att ha bedömning A istället för Clear Round eftersom det går snabbare.

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 531
Senast: Badger
·
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt...
2
Svar
21
· Visningar
1 537
Senast: MiaMia
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 273
Senast: Murray
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 081
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar