Ang griffin sadlar!!

B

Bella_Bus

Har funderat på att köpa en griffin sadel och undrar om någon här har en sådan och vad ni tycker om dem, ligger de bra och är de sköna att rida i?
Ger dem bra stöd för skänkeln m.m?

Jag har en och den är underbar att rida i tycker jag :)
Fast hästen har vuxit ur den nu så jag kan inte ha kvar den :( Om jag nu inte vill ha den att titta på ;)

jag tycker att de är vedervärdiga!!! får ont i ryggen av de sadlarna och tycker inte att jag får något som helst stöd för varesig skänkel eller sits! Ska det vara syntet så föredrar jag min gamla thorowgood eller wintecsadlarna!

Ja jag har 2 stycken som jag är riktigt nöjd med. En dressyr och en allround. Dom ligger bra på pållen, börjar dock bli lite orolig att han börjar växa ur dom på bredden.
Men jag är jättenöjd med mina.
Sköna att rida i, lättskötta, lätta viktmässigt, och framförallt ligger bra på hästen.

Om du söker på Griffin här, så finns det massor av åsikter och diskussioner sedan tidigare.

Har en Griffin själv, och är jättenöjd! Tyvärr passar den inte hästen, så jag måste köpa en ny... :cry:

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
691
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar