Ang gammal hästs tänder!!!!!!!!!!!

S

Spider

Jag har en gammal valack som jag häromdagen tittade i munnen och fick då se att han slagit ur en flisa på de båda framtänderna.Det är inte så stora flisor och det är inte vasst men lite brunt.Vad ska jag göra? Kan tillägga att jag kollar tänderna på honom varje år och förra sommaren så sa vet att de var mycket fina.

Sv: Ang gammal hästs tänder!!!!!!!!!!!

Det jag glömmde att tillägga är att han är mycket svår lastad och helst vill stanna på gården ,vilket ju gör problemet lite värre.

Sv: Ang gammal hästs tänder!!!!!!!!!!!

Hej!
Min gamla gubbe(22 år) slog i somras av en av de undre framtänderna. Han slog i gallret när han skulle "tukta" sin lilla kompis.

Såklart så vart jag orolig och kontaktade veterinären som sa att så länge han äter bra, är fin i hullet och det inte verkar infekterat så behöver man inte göra något åt det.

Skulle bara hålla koll på det. I och med att det var en framtand så trodde inte vet att det skulle vålla honom något större problem.

Min gubbe är dessutom krubbitare och har inte de allra vackraste tänder i övrigt. Han har dock ännu inget problem av detta.

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Jeps
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
876
Senast: Lucifer
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka