Ang. färg på föl.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare __Jeanette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 112
J

__Jeanette

Hej, i maj fick vi då tre underbara quarterföl, nu är det så att ena av dom har då en mamma som är svart, och brun pappa ( Silver N' Hickory ) och nu till frågan, hon är brud med ål, och ljusare ben bak, men hon har fått två svarta ränder på båda kotorna fram, inga sår eller smuts, utan svarta hår, kan de vara så att hon ändrar så pass mycket å blir svart? vad tror ni?:d

/JH

Sv: Ang. färg på föl.

På din beskrivning av färgen (ål + ränder) hade jag nästan gissat på en grullo men då måste en föräldrarna bära på en dun-gen (då grullo är dun+black)...

Så det kan vara en svart men då är det inte en ål den har.

okej :D tack, jag hoppas till tusen att hon blir svart :) nog för att hon är fin som hon är :D men är ju otroligt spännande nu när dom börjar byta lite päls :)

Benen på en brun häst är svarta, så det är förmodligen DEN svarta färgen du ser.
Även bruna hästar, dvs som INTE har någon black-gen, kan ha en mörkare "fusk-ål" längs ryggen, det är ganska vanligt.
Men är fölet tydligt brunt på kroppen så är det inte särskilt sannolikt att den komemr bli svart sen. De kan liksom inte "byta färg" helt plötsligt.

Ett foto på fölet skulle ge ett ännu bättre svar. :idea:

nej jag tror inte heller att man bara kan knäppa med fingararna å få en svart häst, även om det vore lite kul ;D
mjo men hon är inte brun, utan nästan fux :) hehem dålig på att förklara...

Liknande trådar

• Låst
Avel Han föddes brun med ljusa ben,,i dag är han sex år, mycket mörk brunsvart med massa stickel hår,, melerad man helt kolsvart ben...
Svar
8
· Visningar
2 543
Senast: Görel
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om... 2
Svar
22
· Visningar
7 718
Senast: Heulwen
·
D
Avel vilken blivande färg? Detta är en sammanslagen tråd, där vi samlar ALLA frågor som rör vilken färg fölen har (när de är födda - frågor... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 724
Senast: Madick
·
M
Avel Nu har mitt lilla islandssto föl blivit tre veckor. Men hennes färg förbryllar mig. Då jag aldrig haft föl innan vet jag inte så mycket...
Svar
6
· Visningar
1 161
Senast: avur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka