Ang fälttävlanskort

modzan

Trådstartare
Jag har precis köpt en "stor" häst och jag undrar om jag måste ta om kortet? Den lapp jag har står det bara ett F på.

Sv: Ang fälttävlanskort

Ja, om du ridit upp för fälttävlansmärket på ponny, måste du även rida upp på häst. men du behöver inte göra om det skriftliga provet.

Om jag inte är helt ute och virrar så har det väl främst med o göra att de violl se att man behärskar terrängmomentet även på en stor häst, d.v.s. med andra tempon, avstånd och höjder.

Henchen skrev:
Varför är det så?
Det beror på att för många ponnyryttare gick upp till häst utan att kolla på tempo och avstånd.
Det praktiska provet består ju just av att rida på t.ex 4 resp 5 galoppsprång mellan hinder + temporidning.
Det är stor skillnad på ponny och häst.

Ang F med eller utan P så står det i TR att man ska göra det praktiska provet när man går över till häst. Man kan ju chansa men..

Det är många ft-ryttare som är gdk "provledare" så det är bara att kontakta någon av dem i din närhet.

Spänade med fälttävlan.
Jag håller på med mina sprinters(fullbod för löp) även går dom på hinder oh på point&point.
Skulle va se oh kul att se vad dom klarar=)

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Tora
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 102
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Breeders i fälttävlan har precis avslutats och nu står det klart vilka hästar och ryttare som får åka till unghäst-VM i Frankrike om...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna