Ang dessa kontrakt....

Sv: Ang dessa kontrakt....

Får göra det. ska ringa fodervärden imorgon, fick inte tag på dom idag.

Tack för att ni hjälpte till med alla frågor. Återkommer med fortsättning. Ha en trevlig fortsatt kväll/natt.

Uppdatering

Nu är pållan hemma :bump:

Ringde fodervärden och det var inga problem att hämta hästen. Visst vart de det sura men det skiter jag i...

Tyvärr har hon blivit biten i hagen så hon är full av fula sår, men hon hade iaf fått stelkrampsspruta. Så nåt tänkte dom på. Men nu står dom med stallhyran och ingen häst :D

vad skönt :bow: :bow:
Satt och scrollade ned svaren för att få se om det gick bra :D :D

Hoppas pållan håller och att det inte är nått fel på henne *håller en tumme* :cool:

VA BRA! :)

Hur gick det med papprena? fick du deras kontrakt eller hur gjorde ni?

Hoppas inte heller att det är nåt fel. Men känns skönt att ha henne hemma nu...

Nej det fick jag inte, men vi skrev papper på att kontraktet hade upphört. Tror inte de bryr sig så mycket. Dom får skylla sig själva.

Okej, skönt att det löste sig iallafall :)

Skönt det löste sig så smärtfritt...
Lycka till i fortsättningen och låna gärna "min" formulering på veterinärbesiktningen om du ska skriva ett nytt kontrakt nån gång så slipper du det problemet iaf.....

Vad står i avtalet gällande kontraktsbrott? Möjligen finns rätt att häva (utan uppsägningstid) då kontraktsbrottet är väsentligt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 871
Senast: Inte_Ung
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 845
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 277
Senast: Happimess
·
Hästvård Hej! Jag tog emot en obesiktad häst. Den va även oskodd (inte verkad sen i somras) och inte vaccinerad sen 2017. Då hästägaren skrivit...
Svar
10
· Visningar
2 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka