Då har du nog missat att kolla i de äldre resultaten!
FÖR för mig är inte en vinst i en höjdhoppningsfinal mot de bästa ponnyerna i Sverige så halvtaskigt! Bland annat var Alert med, Bjaröys ponny som var en av de bättre på sin tid!
Jag vet inte om den tävlar numera.
När jag ändå höll på så kollade jag lite snabbt i en av mina böcker... Lite fler travare med hoppresultat:
Speedy Ola LA en D-ponny
Doris Day LA D-ponny med Nwfp som mamma dock men e:Shiny Vib
Good Luck Pride MsvB D-ponny E: Garrett Lobell-Caleb
Lejsme Per LA C-ponny, en nordistravare e:Lapp Nils
På stor häst så kan vi nämna:
Chabraten :MsvB samt även duktig i fälttävlan. Utah IX-Huntley Hanover, mycket duktig liten kille ca 152 cm, som fortfarande rids(f.1980)!
Cassie Way 1.25 Shatter Way-Caleb
Demila Leber 1.20 Demilo Hanover-Nobel Action
Willow Countdown 1.20 Count´s Pride-Tibur
Nu har jag bara kollat resultat i en kort stund, men jag är helt övertygad om att man kan få fram en hel hög till!
Men notera dock att jag har aldrig påstått att en travare är lika bra till de tradiotionella ridgrenarna som de som är avlade för det! För det tycker jag inte! Men det går att lyckas, om man lägger ner mycket tid och arbete!
Nu kommer någon kanske säga att 1.20, det är väl ingenting! Men då vill jag passa på att svara innan. För de flesta i Sverige med hästar, om man bortser från de som tävlar på prof. nivå, är 1.20 ganska bra. Om det dessutom görs av en fd travare...då tycker jag i alla fall att det är väldigt bra!