Ang avmaskning och byta hage!

fettso

Trådstartare
När vi avmaskat våra hästar har vi alltid bytt hage efter tre dygn,nu finns tyvärr ej den möjligheten så jag har tänkt mocka hagen så noga det bara går efter avmaskningen!

Nu undrar jag,hur gör ni?

Sv: Ang avmaskning och byta hage!

Vi gör alltid på det viset eftersom vi inte har några alternativhagar. Hästarna går i samma hagar året om så därför mockar vi dom med någon dags mellanrum. Extra noga efter avmaskning.

Sv: Ang avmaskning och byta hage!

Om man byter till en REN hage så är det ju bra, men att bara byta hage (t.ex till vinterhagen) är det ju ingen mening med. Det finns ju lika mycket smitta där som där de går.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 397
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka