Ang analys på grovfoder

M

Midnight_Rose

Tänkte analysera mitt hö jag använder på sommaren. Det bästa är väl att ta några strån från flera balar?

Men funderade på hösilaget, kan man skicka in från en bal? Det kanske blir missvisande? Eller kan man få ett litet hum om vad det innehåller?

:banana:

Sv: Ang analys på grovfoder

Det löser du enkelt så du får en bra analys. Du tar prover från flera balar allteftersom du öppnar dem. Provet förvarar du i frysen (i plastpåse ;)) fram tills dess att du skickar det till lab.

Sv: Ang analys på grovfoder

Det löser du enkelt så du får en bra analys. Du tar prover från flera balar allteftersom du öppnar dem. Provet förvarar du i frysen (i plastpåse ;)) fram tills dess att du skickar det till lab.

Ja så kan man ju göra, jättebra! Tack ska du ha :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 552
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka