Ändringar i dressyrprogramm debutant 2001

Streetflash

Trådstartare
Har äntligen fått tag i svenskt fälttävlansprogramm för debutantklass 2001. Jag vet att den första halten är borttagen (eller?), men är det någon som vet ifall det finns fler ändringar? Och hur är det meningen att man skall göra volterna vid X? (typ volt mitt i banan först till höger mot domaren och sen till vänster mot A, som en åttvolt eller?) Är något förvirrad! :confused:

Jag är bombsäker på att jag kommer att rida fel väg tre gånger och får sen åka hem tre timmar utan att ha ridit vare sig hoppningen eller terrängen! :cry:

Sv: Ändringar i dressyrprogramm debutant 2001

Första halten är borttagen ja.

Volterna. Tja, du gör bara två volten som en stor åttvolt där båda volterna är 15m i diameter. Båda volterna ska ha sin utgångspunkt vid X. De är inge svårt de fixar du.

Är avis på alla som får ut och tävla. Själv siter man med en skadad häst och det börjar kännas väldigt dystert för hans del...

Jaja, lycka till!:banana:

Tackar! Då var jag inte så ute och cyklade med min teori med åttvolt.

Stackars dig som sitter där med en skadad häst! :( Vad har den?

Var ska du tävla för någonstans? Lycka till!

Wiiie skrev:
Var ska du tävla för någonstans? Lycka till!

Tackar! Skall till Vinslöv och rida debutant bara. Hästens första fälttävlan, och min första sedan 13 år tillbaka! Så det kommer säkert att bli en syn för gudarna! :angel:

Hej alla roliga:smirk: , ja o min kuse ska debutera i mantorp den 30-1, e dee ngn av er som kan skicka debutantprogrammet eller säga vart ja kan hitta de.Måste börja träna in de nu :D

ponny asså:D kom på att ja glömde skriva de:o :cool:

Fråga någon i din klubb som rider fälttävlan, kopierade av en kompis. Skulle aldrig komma på idén att köpa SRF´s programmhäfte (eller vad det nu heter) för en tävling! (Det kasnke aldrig blir någon mer beroende på hur det går... :angel: )

;)
Fråga någon i din klubb som rider fälttävlan, kopierade av en kompis. Skulle aldrig komma på idén att köpa SRF´s programmhäfte (eller vad det nu heter) för en tävling! (Det kasnke aldrig blir någon mer beroende på hur det går... :angel: )

Men problemet är att ja e e den ende som e intresserad av fälttävlan!:rofl: men de löser sig nog

Men tack vare nissen så hittade ja de tack så mkt!:bump:

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 411
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 165
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Varning för långt och rörigt inlägg... Jaha. Efter att ha haft massa problem med min pålle så beslutade jag mig för att skaffa ny häst...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 401
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 547
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka