Ändrat inköp igen..

MadicDomino

Trådstartare
Har kommit på en annan grej ingen :rofl:!
Jag kan ju köpa bara ny brösta med draglinor och baksele :banana: Det andra på selet är Ok att köra med :)
Men var kan man få tag i "lösa" bröster gärna med fast draglinor :p ?

Kommit på att det blir mycket biligare cirka, 800 kr, istället för 1900 krför selet + sväglen 400 kr.
För ett skit sele har jag redan, så jag tänkte jag bygger om det lite ?
Bytar bröstan mot en med draglinor, och sedan sätter på ett backsele ;) Smart jag är :)

Men som frågan är var kan man få tag i "lösa" bröster?

Mvh
Eran Emma

Sv: Ändrat inköp igen..

Fasta draglinor finns inte :) www.selar.se har lösa bröstor av bra kvalité, utan draglinor. 1850:- kostar dessa (i storlek mini). Tyvärr så är det dyrt att köpa saker för sig, billigare att köpa en komplett sele :)

Nackdelen med att behålla däckeln från selen du har nu, är att skakelöglorna sitter väldigt långt ner.

mycket av problemen med skitselen sitter i just däckeln, den blir inte tryckavlastnade utan oftast viker den sig fram eller bak och ger tryck. man måste ha en däckel med järn i.
plus att skaklarna sitter vid armbågen och ger obehag vid inbromsningar, svängar och trav/galopp. Gör ditt selinköp och unna din häst en riktig sele istället för att börja bygga på något, kanske fattas det lite kunskap med för att börja bygga egen sele?

Svängel kan man tillverka själv för en 50 lapp om man har svets.

Att köpa ett helt kit för under 3000 är mycket billigt, tänk om du skulle köpa träns, sadel, schabrak, benskydd, martingal och bett till en hopphäst för under 3000:- det skulle vara värsta kapet!

Märkte det själv hade blivit mycket billigare om jag köper ett helt sett istället! Får bli ett helt sätt då.. Trode inte en brösta skulle kosta så pass mycket :confused:

Mvh
Eran Emma

Det blir oftast mycket dyrare att försöka pussla ihop en "ok" sele istället för att köpa en ordentlig från början, det tjänar man på i längden om inte annat.

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
Körning Planen är att på sikt få min lilla åring (shetland/russ) inkörd. Det handlar om fritidskörning som omväxling någon dag i veckan...
2
Svar
25
· Visningar
4 316
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 784
Senast: kolblakkur
·
Körning Kommit kontakt med driveout och frågat om de skulle kunna tänka köpa hem från piffif enbart bröstan från standard :rofl: Och jag har...
Svar
19
· Visningar
1 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII

Omröstningar