Ändrat beteende!

M

marie ireholt

Min welsh har varit konstig de 2 sista gångerna jag har haft henne ute.I onsdags när jag skulle tränsa henne så kastade hon sig bakåt och backade med öronen bakåt.Idag när min 4-åring satt på henne och jag försökte få henne framåt så gjorde hon likadant.Började backa flera steg med öronen bakåt.Har inte sett något konstigt runt munen.Tänderna är kollade i maj.

Sv: Ändrat beteende!

Oj, det låter konstigt. Jag kan tyvärr inte hjälpa mig. Min häst har också blivit konstig de senaste gångerna. Fast han vill bara framåt istället. Och snabbt ska det gå.
Men, lycka till och hoppas att det löser sig!

va konstigt,,h*n kan inte ha slagit i huvudet i hagen eller når? och sen blivit rädd om huvudet eller nåt sådant?..
hoppas de löser sig iallafall:)

Det sitter ingen äcklig älglus och kryper i huvudtrakten??

Det sitter ingen äcklig älglus och kryper i huvudtrakten??

Ser man älglössen?

Jag har inte sett att hon har slagit i nånstans.Hon har haft samma träns i många år.Hon har alltid varit lugn och stabil och kolugn mot barnen.Nu vågar jag inte låta dom rida på henne förrän jag vet att det inte är något som stör henne.

Nja... Alltså dom är ju såpass stora att man ser dom (lite mindre än en vanlig fluga är dom och ganska platta med ben åt alla håll). Däremot som liksom "borrar" dom in sig i pälsen och är hemskt obehagliga att få på sig. Har själv haft flera stycken i håret efter ridturer i skogen, de sitter kvar t.o.m efter dusch... :crazy: Dom är sååå äckliga!!

I höstas en period gick det inte att rida ut där jag har mina hästar, det var drösvis av dem och hästarna blev "hysteriska" av att ha dom springandes på sig.

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 605
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
508
Senast: The Beast
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
836
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka