Ändrad svans.....

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare monki65
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 087
M

monki65

Ja detta låter kanske konstigt, men vi har funderat ibland över vår tiks svans. Vi har ju haft henne lite mer än 1 år. När hon kom till oss var hennes svans spikrak upp, hela tiden, hon liknade en lemur. Efter en tid så började hennes svans böja sig lite mer, så nu har hon en böjd svans, inte så som på en spets, utan ganska stor böj. Hoppas ni fattar vad jag menar. Brukar svansar ändra sig så? Åldern? Hon var lite mer än 1,5 år när hon kom till oss, fyller 3 i juni.

Ha en fortsatt bra dag allihopa :)

Sv: Ändrad svans.....

Det lättaste hade väl kanske varit att veta vad eran tik är för ras? ;)

Det enda jag kan tänka mej är att tikens sinnesstämning ändrats så genomgående att det påverkat hela hennes "hållning" och därmed även svansen.

En svans som pekar rakt upp - som du beskriver det - är ju tecken på anspänning. Om hunden gått ner i varv, slappnar av i hela sitt "väsen" så borde även svansen ändra spänst och position.

/Ulga

Sorry ;)
Hon är blandras dalmatiner/siberian husky.

Det enda jag kan tänka mej är att tikens sinnesstämning ändrats så genomgående att det påverkat hela hennes "hållning" och därmed även svansen.

En svans som pekar rakt upp - som du beskriver det - är ju tecken på anspänning. Om hunden gått ner i varv, slappnar av i hela sitt "väsen" så borde även svansen ändra spänst och position.

/Ulga

Det är vad vi gissat oss till när vi diskuterat sinsemellan, vi kanske inte hade så fel ändå då? :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 056
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: igbest
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: cassina
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 366
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Tråden för spår