T
TeamTop
Jag och fd sambon drev handelsbolag och födde upp en hingst som nu ska gå breeders i Flyinge. Grejen är att när min fd sambo fyllde i papprena till passet skrev han sitt namna istället för företagets men vi sålde hästen och hade ännu inte fått passet osv och när det kom lade vi inte så stor vikt på vem som stod som uppfödare för hästen var såld och vi var ju ihop så det spelade inte så stor roll.
Nu har vi gått isär och jag har tagit över företaget helt och vår gemensamma uppfödning är nu mkt lovande men det står bara ett namn som uppfödare= mitt ex...
Går detta att ändra i efterhand eller får jag stå här och skylla mig själv för att jag var så naiv att jag inte tänkte mer på det innan?
Svårt att säga att man fött upp en breedersvinnare (hoppas iaf) om man inte står med på pappret...
Det sura är att alla andra uppfödningar fyllde jag i papprena på så där står rätt uppgifter men den som det går bra för är det "fel"
Summa summarum: Går det att ändra uppfödaruppgifter i passet?
Nu har vi gått isär och jag har tagit över företaget helt och vår gemensamma uppfödning är nu mkt lovande men det står bara ett namn som uppfödare= mitt ex...
Går detta att ändra i efterhand eller får jag stå här och skylla mig själv för att jag var så naiv att jag inte tänkte mer på det innan?
Svårt att säga att man fött upp en breedersvinnare (hoppas iaf) om man inte står med på pappret...
Det sura är att alla andra uppfödningar fyllde jag i papprena på så där står rätt uppgifter men den som det går bra för är det "fel"
Summa summarum: Går det att ändra uppfödaruppgifter i passet?