Ändra foderstat nu? Onödigt?

T

Trampe

Våra två pållisar har "fallit ur" hull lite nu de senaste veckorna. Man anar revbenen och en av dem är lite bukig. Man kan ju misstänka proteinbrist... De senaste höbalarna vi fått har varit av väldigt varierande kvalitet.
Är det nån idé att vänja in lucern i foderstaten nu, jag tänker då att gräset börjar ju växa nu när våren tittat fram, och då kanske de får i sig det de behöver.

Sv: Ändra foderstat nu? Onödigt?

Jag tycker nog att det är ide att ge dem lite lusern. De vänjer sig bara på några dagar och ni behöver ju inte ge några större mängder? Det är ju ändå några veckor tills det finns tillräckligt med gräs till dem ute.

håller med sassiball.

Det kommer nog ta ett tag till innan det finns så pass mycket bra gräs att de kan "klara sig" på det.. :crazy:

Oki! Ja det är nog klokt som ni säger. Åker och köper en säck lucern idag.

Liknande trådar

Foder & Strö Nya fröken köptes i februari. Var då inte så bra i hullet. Själva hullet var i lägre delen av normalhull, man kunde se revbenen i vissa...
2
Svar
35
· Visningar
3 805
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 210
Hästvård Jag har en älskad fjording som nu är inne på sitt 29 år, hon är pigg och glad som vanligt men jag märker att något har ändrats hos...
Svar
15
· Visningar
1 921
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Har försökt knåpa och funderat mycket över det här med foderstat till hästen. Som många andra i landet så har även jag haft problem med...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd