ändra färg

gul_zebra

Trådstartare
Skulle vilja änndra färg på rullningslisten, vill ha den grå. Men hur?
Här är koden hittills:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny sida 1</title>
</head>

<frameset rows="68,*,37">
<frame name="overst" scrolling="no" noresize target="innehall" src="../../annelie.htm">
<frameset cols="165,*">
<frame name="innehall" target="huvud" src="../../meny.htm" scrolling="auto">
<frame name="huvud" src="välkommen.htm" target="_self">
</frameset>
<frame name="underst" scrolling="no" noresize target="innehall" src="../../copyright_annelie_stenberg.htm">
<noframes>
<body>

<p>På den här sidan används ramar som inte stöds av din webbläsare.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

Gör sidan i mall, kodar inte. Använder frontpage.
 
Klistra in den här koden mellan <head> och </head>:

<style type="text/css">
<!--body{scrollbar-3dlight-color: white;
scrollbar-arrow-color: black;
scrollbar-base-color: white;
scrollbar-darkshadow-color: white;
scrollbar-face-color: white;
scrollbar-highlight-color: cfcfcf;
scrollbar-shadow-color: cfcfcf;
scrollbar-track-color: white;
}-->
</style>

Den här koden ger en vid rullningslist med grått "block" och svarta pilar. Du får mixtra lite med färgerna själv. :)
 
Väldigt konstigt. :S Vad har du för webbläsare?
Jag tror att det kan vara så att koden bara funkar i nyare versioner av IE.
 
Det är det program som du använder för att gå ut på Internet: Internet Explorer (IE), Netscape, Mozilla etc.

Många hemsidor funkar dåligt i andra webbläsare än IE. Just koden för ändrade färger i rullisten stöds bara i IE.
 
då borde du ha internet explorer det (så vitt ag vet) e grund instälningn för internet på xp men flesta xp datorna har även msn explorer inlagt
 
hur ser symbolen ut när du ska ut på intnet e det ett e (lr vad man ska säga(e med ring runt) så e det explorer
 
ja men se det med jag tänker int direkt på det klickar för vana på lilla symbolen jag har i samma rad som startmeny så

nehe min heter bara internet jag kanske döpt om den ikonen
 
nej det blir så lit dumt ibland. (och irreterand då min dator aldrig vill komma i håg den startsidan jag vill ha)
 
går bra tills nästa gång man slår på datorn då e den djävla sök sidan tebax*gruff*
 
Vart har du hemsidan då, så man kan kolla koden?
Var det du som gjorde sidan i frontpage?
Bara så att du vet så stöder inte frontpage css (som du just använt för att ändra färgen på rullistorna), vilket betyder att du inte kan se effekten av koden när du tittar på filerna i frontpage. Men om du förhandsgranskar i webläsaren ska du kunna se det, annars är det något fel.
 
Frontpage stödjer inte css?

Jag använder ibland en extern css-fil vars kod jag editerar i Frontpage och resultatet ser jag direkt i Frontpage på en sida som använder sig av den externa css-filen. Men det var kanske inte det du menade? :confused:

/Soapbubble
 
Jaha, då kanske de har ändrat det i nyare versioner, för när jag använde frontpage så kunde man inte se css-effekter, som tex färgad rullningslist.
Jag minns inte vilken version jag använde, men det har i alla fall kommit nya sen dess, det vet jag.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: Ainon
·
M
IT & mobiler Vad blir HTMLen för fem ramar? Än så länge har jag tre: <html> <head> <title>Titelhär</title> </head> <frameset rows="15%,*">...
Svar
16
· Visningar
1 027
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp