Andra djur dricker ur hästarnas vatten, farligt?

Presto

Trådstartare
Idag när jag kom hem ser jag nämligen två rävar dricka ur hästarnas vatten! :eek: Jag visste att de fanns en rävunge som bodde i en lada, men detta var två stycken.. Gulligt tänkte jag att man kan hjälpa andra djur med. Men sen har jag alltid hört att kattdjur är de djur som är "orenast" i munnen, eller vad man ska säga. Så kan hästarna få sjukdomar eller annat av detta? Det är första gången jag har sett rävarna inne i hagen. Hästarna verkar dricka som vanligt av vattnet så de märker då ingen skillnad. Men tänkte allt som rävar stoppar i sig och med tanke på att hästar är vegetarianer kanske inte de är gjorde för att få i sig samma saker eller vad man ska säga.. Men samtidigt känner jag att lite skit rensar magen o vem vet vilka djur som är inne i hagen när man inte ser lixom.

Är detta farligt eller är jag bara väldigt nojig? :p

Sv: Andra djur dricker ur hästarnas vatten, farligt?

Men sen har jag alltid hört att kattdjur är de djur som är "orenast" i munnen, eller vad man ska säga. ? :p

Rävar är hunddjur och ja du är väldigt nojig :grin:

Jag har aldrig förstått varför vissa verkar tro att vilda djur är vandrande smittohärdar ! :crazy:

Sv: Andra djur dricker ur hästarnas vatten, farligt?

Men tänk då vad som döljer sig i sommarhagarna i gräset;)

Haha,vi hade en älg som stod o klunkade ur våra kusars vatten:D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 197
Senast: lizzie
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 260
Senast: Efwa
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar