Anders Darenius: ”Snacka politik om lite mer än hästskit”

Veterinären Anders Darenius efterlyser en statlig utredning kring hästnäringens organisation. Det är dags att staten sätter ner foten, skriver han i den här debattartikeln.
Jag förstår inte riktigt vad det är han skriver. För mig är det en väldigt otydlig text jag önskar att han ritade upp en tydlig organisationschema och beskrev vad han anser felet är och hur det ska åtgärdas, dvs ett organisationscheman til. Eller något liknande att totalt rekonstruera organisationer krävs ett mål. Att göra det som många företag gör , ” bara för att” , löser inte problem om det inte ens går att beskriva problemet i en text såpass lång som här var skriven.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det ett år sedan jag kontaktade VC första gången för mitt mående. Det är ju klart bättre nu, men går ju lite upp och ner. Så länge...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 546
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Näe men det här med tiden alltså.... Jag skulle ju finna tid till att skriva av mig tankar och upplevelser här i bloggen, lovade jag ju...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka