Andalusierhingstar i sverige?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 143

Nougat

Trådstartare
Hej! Jag undrar om någon vet om det finns några andalusierhingstar i Sverige?:).. Altså INTE P.R.E. hingstar.. Vad är skillnaden mellan P.R.E. & andalusier?.. :banana:

Sv: Andalusierhingstar i sverige?

I regel : PRE:n är stamboksförd och har papper!
Andalusiern har inga papper!

Det behöver den inte vara ! Många såkallade Andalusier är födda i andra länder men har kanske någon procent spanskt blod , Alltså är lika en PRE, Men man marknads för dom som Andalus för det är ganska så lätt sålt då!
en nyfiken fråga ! Varför undrar du över såkallade Andalisuer hingstar? Du behöver absolut inte svara , Blev bara nyfiken som sagt ;-)

tesora Älskar PRE

Det behöver den inte vara ! Många såkallade Andalusier är födda i andra länder men har kanske någon procent spanskt blod , Alltså är lika en PRE, Men man marknads för dom som Andalus för det är ganska så lätt sålt då!
en nyfiken fråga ! Varför undrar du över såkallade Andalisuer hingstar? Du behöver absolut inte svara , Blev bara nyfiken som sagt ;-)

tesora Älskar PRE

Jag bara undrade eftersom jag tycker att P.R.E. är en så fin ras, så då tänkte jag på andalusier eftersom dem är ganska lika en P.R.E. och då undrarde jag om det finns någon andalusierhingst i sverge..:)
eller finns det någon P.R.E. hingst i sverige.:bump:

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
28
· Visningar
1 843
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka