Analysvärde på havre?

B

benjamin

Har jag fel värden på havre? 87srp,9.8mj,8ca,3.3p.(mg?)
När jag räknar ut foderstaten själv med mitt hö:56srp,6.5mj,1.4ca,1.3p 0.5mg då ponnyn får 1kg havre och 5kghö får jag en ca/p kvot på 1.9 men när jag lägger in det på freefarms foderstat för den vuxnahästen så skriver dem varning och hänvisar till att kvoten endast är 1. Vem har fel?
 
Sv: Analysvärde på havre?

0,8 ska Ca halten vara. Vilket av freefarms program använder du ? Använder du det gamla istället för optignägg så visar det för låga värden...Använd Optignägg eller Hippocampus istället.
 
Sv: Analysvärde på havre?

jag använder följande värden på havre:

* Smrp: 90
* Energi: 10
* Mg: 1,1
* P: 3,3
* ca: 0,8

jag har skapat ett eget program i Excel, med vars hjälp jag beräknar foderstaten - det är mycket bättre än alla de "foderprogram" som jag träffat på, hittills iallafall.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Jiovedi
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 574
Senast: Karamello30
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 066
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 008
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp