Analysera hö

Poison-heart

Trådstartare
Jag har tänkt att analysera mitt fjolårs hö, men har hittils räknat det som magert (sent skördat, timotejhö).
Detta går kanske att få reda på något annat ställe, men jag ställer dessa frågorna:
1. Vart skickar man analys?
2. Hur lång tid tar det innan man får svaret?
3. Hur mycket får man reda på?
4. Vad kostar det?

Sv: Analysera hö

det finns många fler ställen som gör foderanalyser än just Analycen
Jag har lämnat på lokala Lantmännen och Hushållningssällskapet i stan. Jag har också, när jag bodde i Uppsala, lämnat prov på SLU.
Och, som sagt, många fler ställen.

Så man kan alltså lämna till typ Odal då? Eller Granngården, som det heter nu för tiden :P

Kolla med din lokala Odal/Granngården.
Där jag bor har Lantmännen en egen foderfabrik och eget lab, jag vet inte hur det ser ut i resten av landet.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 326
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka