Analysdiagram.

attempt

Trådstartare
I våran klass håller vi på med jordbruk, spannmål, grovfoder, olika sorters gräs mm. Vi fick välja olika saker att ta reda på, så nu ska jag göra ett cirkel-diagram på analyser i olika delar av sverige. Jag väljer att fråga er på buke. Säg bara om ni analyserar eller inte, inte varför, hur eller när. Gärna så korta svar som möjligt då jag måste hinna göra arbetet så snart som möjligt.
Ni får gärna skriva vilket kraftfoder ni utfodrar med också, för det håller en annan grupp på att jobba med och jag ska hjälpa dem lite :)

Tacksam för massoooor svar nu! Jag ska få MVG :)
 
Sv: Analysdiagram.

Bor i Östergötland och köper bara analyserat hö med bra värden. Shettisen får ca 1 hg Hippo Harmoni efter arbete.
//marti
 
Sv: Analysdiagram.

Bor i Gävle, analyserat hö med bra värden ingår i stallhyran. Fodrar med krafft protein(0,5 kg), havre(0,5 kg), betfor(0,2 kg) och lusern(0,5 kg).
 
Sv: Analysdiagram.

Glömde skriva detta, jag vill ha 50 svar sammanlagt. För diagrammet är på 50 "rutor".
 
Sv: Analysdiagram.

Jag bor i Västmanland, Västerås. Vårat stall analyserar höet. Jag fodrar med Eggermans Musli, Havre och betfor (+tillskott).
 
Sv: Analysdiagram.

Gästrikland.

Analyserat grovfoder ingår i stallhyran.

Ger tillskott efter analysresultat och behov, min förra häst åt havre till årets hö, 2-åringen kommer att få Krafft Groov 125.
 
Sv: Analysdiagram.

Bor i södra Dalarna.
Tar eget hö som analyseras.
Inget kraftfoder.
 
Sv: Analysdiagram.

Gävle
Tar eget hösilage som analyseras.
Tyvärr med sämmre proteinvärden så allt från soja, kraft pluss grön och lusern ingår i hästarnas kost beroende på hur mycket grovofder dom får i sig på fri tillgång. Även havre finns med på menyn.
 
Sv: Analysdiagram.

Bor i Ystad, södra Skåne. Analyserar höet. Fodrar med Krafft Groov 90.
 
Sv: Analysdiagram.

Bor i Östergötland, tar eget hö som jag analyserar.

Fodrar även med havre(ca 1 kg) och betfor(1 liter, vet inte hur mkt det är i vikt).
 
Sv: Analysdiagram.

Västmanland. Analyserat hö. Kraftfoder just nu är havre och lite sojamjöl.
 
Sv: Analysdiagram.

Stockholm, Mälarregionen. Analyserar allt grovfoder. Kraftfoder:

Häst 1: Krafft Rehab, (krafft miner grön)
Häst 2: Havre, fibergi, betfor, mineraler
Häst 3: Hippo Basic pellets, mineraler, betfor.
 
Sv: Analysdiagram.

En liten reflektion bara...;)

Alla som svarat har analyserat, och så vet vi ju att det inte är. Det finns massor av folk här som inte analyserar...

Jag tror att rubriken avskräcker lite, folk tror att det handlar om analysen i sig, inte huruvida man har analys eller ej. Kanske "Analys eller inte?", "Analyserar du?" eller något liknande hade gett mer rättvisande svar. Eller?
 
Sv: Analysdiagram.

Ja, du har helt rätt. Men det går ju inte att ändra rubriken :/ Hmm. Mitt skolarbete kanske inte blir så bra då. Men jag ska även fråga på andra ställen.
 
Sv: Analysdiagram.

Gotland

Oftast analyserat hö, men ibalnd så tar det ju slut och då får ögonen och näsan analysera :d

1,5 kg hippo Bas
1 kg Betfor
Miniraler
Havre efter träningspass som "belöning"
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 850
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 674
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 363
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp