Analys av hösilage/ensilage

whalan

Trådstartare
Min häst står på ett stall där de inte har någon analys på sitt grovfoder. Min häst äter då hösilage/ensilage (vet inte riktigt skillnaden på dem..men tror att det är hösilage då jag har hört att det är vanligare att utfodra till hästar än ensilage). Jag undrar då hur man går tillväga för att få en analys? Vart skickar man det? Finns det några speciella påsar att skicka fodret i? I så fall, var får man tag på dessa påsar? Det är väl så att man skickar en tuss av fodret som de får analysera?

/Whalan
 
Sv: Analys av hösilage/ensilage

Hei! Du finner flere steder du kan sende det til under länkar her på forumet. Analycen.se er vel et av ställen. Hur du skal gå till väga står nog på deras hemsida, men det som jag gjorde er at ta en vanlig påse, ta hö från flera balar, saxa upp dessa och skicka!
 
Sv: Analys av hösilage/ensilage

Tack så mycket!!! :bow: :bow:
Då ska jag kolla upp länkarna på en gång!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 406
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 831
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 824
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp