_Runaway_

Trådstartare
Hur lång tid brukar det ta innan man får provsvaret? Det är för alla värden på hösilaget samt mögelprov.

Sv: Analycen

Jag skickade in mitt hö den 25/9 och fick svaret igår (4/10) på mailen och idag i brevlådan, alltså 9-10 dagar. Kändes vääääldigt länge att vänta...... ;)
Hade begärt analys av MJ,Smrp, Ca,P, Mg, K

Hoppas det går lite snabbare med ditt svar :D

Sv: Analycen

Jag skickade mitt prov i förrgår och fick svar idag. Dock hade jag beställt både MJ, smrp, Ca, Mg, P, K på både hö och hösilage men fick bara svar på MJ och smrp på höt :-) Det hade tydligen blivit någon miss och de skulle skicka resterande värden om ca en vecka. Tydligen så tar mineralerna längre tid än bara MJ och smrp, möglet har jag ingen aning om.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
395
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 922
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama