Än så länge har jag inte bitit huvudet av någon idag...

Än så länge bättre humör än igår...
😛
Varit uppe på damrummet två gånger i natt, men däremellan sovit som en klubbad oxe.

Vaken en och en halv timme... vi käkar brunch och dricker kaffe... Kaffet får jag ha för mig själv.

Jag ska kontakta vc Ängen och beställa nya kompressionsstrumpor... även om jag fasar, då gnället kommer börja igen om inte de ansvariga i hv-området kan hålla på överenskommelsen vi skrev under tillsammans när jag fick hjälp.

Eftersom jag inte är lastgammal... vill jag gärna att morgon kommer mellan 9.15-9..45 då jag går upp 8.50-9.05... Dröjer det till 11.15 - 13.45 kan det ju vara så att jag varit uppe flera timmar och kanske behöver ut på möte, handla eller något annat och även om jag äter furix svulllnar fötter och ben vilket gör att mina ben blir väldigt känsliga när hv-stackarna kommer och gör sitt bästa för att slita på strumporna.

Jag brukar säga att jaa... ni är ju lite sena. NEJ? enligt schema är jag 10 minuter tidig och så vidare.... Så jag vet att det är gruppledare/schemaläggare som ändrar många av tiderna... men säger att det är hemvårdarna som byter med varandra för att slippa springa fram och tillbaka över gårdarna. Jag ser mina hemvårdare cykla och springa som galningar utanför fönstret på förmiddagarna, så jag vet nog vilka jag tror mest på.

Kvällarna funkar numera bra, då de sällan kommer före 20.30... I somras kunde de komma 18 - 18.30... Så om jag skulle vilja dra till Royal Arms eller något för en öl, skulle jag väl fåt dra ut barfota eller i fårskinnstofflor
😃
 

Det är ju tyvärr så att de med "bara" kompressionsstrumpor alltid blir de som får förskjutas när schemat brakar ihop pga för lite personal. Hos oss är prio 1 diabetikerna och de som inte själv kan äta, prio 2 är de med mediciner då det måste passa med timmar emellan, prio 3 är de som måste få hjälp tvätta/klä på sig och prio 4 är de med strumpor.

Är det bra? Nej det är för djävligt. Kan vi personalen på "golvet" göra något åt det? Nej. Kan våra chefer? Nej, om ingen ens söker när vi ständigt har lediga tjänster kan de inte heller göra så mycket. Alternativet är säga upp kunder.

Det måste bli ett attraktivt yrke och det är politikerna som måste höja lönerna, se till arbetsschemat anpassas till verkligheten. Det kommer inte bli bättre i framtiden om det fortsätter som nu.

Normalt hos oss är 10-15 patienter per pass, senaste månaderna har vi haft 20-25 men samma tid utföra jobbet på.
 
Som politiker, vet jag om problemen och jag är en av dem som lobbyat o kämpat/kämpar för detta genom mitt parti.

Men jag ogillar ändå gruppledare och schemaläggares dåliga smak att skriva meddelanden jag skrivit till dem, som meddelanden till hemvårdarna på telefonerna de använder för att komma in till mig. Det är inte vårdpersonalen som ska ha mina meddelanden, utan det är gruppledare/schemaläggare och de i sin tur kan skicka klagomålet till högre instans, om de inte kan göra något åt problemen själva.

Men jag vill inte pekas ut som gnällkäring till er som "jobbar på golvet" genom att markeras upp med fetstilade meddelanden på era jobbtelefoner. Ni sliter nog ändå. :heart Och "min ordinarie golvpersonal", ser mig inte som gnällkäring och de förstår precis vad jag menar och håller med om att det är FULT att hänga ut mig, för dem.

Edit:
Och ja, jag vet att det står meddelanden beträffande kom inte efter 10.30 respektive före 20.00 Då personal VISAT telefonerna för mig. Att meddelandet med att jag har kat tas bort titt som tätt, och därför inte är lämpad att ta emot besök som är paniskt livrädda för katter och hänger i hatthyllan, när kattungen travar fram med svansen i vädret glatt jamande och inte vill något annat än hälsa, eller allergiker som är så allergiska att de knappt kan se en katt på bild, tycker jag är respektlös behandling av personalen från gruppledare/schemaläggares sida.

Om meddelandet med att jag har katt kan tas bort godtyckligt ur telefonerna, borde även absolut inte efter och absolut inte efter med skrikiga bokstäver kunna tas bort godtyckligt.

Men jag får väl acceptera att jag är en otrevlig gnällkäring, även om jag betalar för att vara det. <3
 
Senast ändrad:
Som tur är jobbar jag inte i Sverige och vi har ett helt annat system här. Skulle inte stå ut en dag att jobba som man gör i Sverige. Ville bara berätta att ibland har man inget val än att förskjuta sina patienter till tider som inte alls passar dom men då får man ju försöka göra vad man kan tex be dem lägga sig på sängen 20.min innan vi kommer så pådragningen går lättare.
 
Som politiker, vet jag om problemen och jag är en av dem som lobbyat o kämpat/kämpar för detta genom mitt parti.

Men jag ogillar ändå gruppledare och schemaläggares dåliga smak att skriva meddelanden jag skrivit till dem, som meddelanden till hemvårdarna på telefonerna de använder för att komma in till mig. Det är inte vårdpersonalen som ska ha mina meddelanden, utan det är gruppledare/schemaläggare och de i sin tur kan skicka klagomålet till högre instans, om de inte kan göra något åt problemen själva.

Men jag vill inte pekas ut som gnällkäring till er som "jobbar på golvet" genom att markeras upp med fetstilade meddelanden på era jobbtelefoner. Ni sliter nog ändå. :heart Och "min ordinarie golvpersonal", ser mig inte som gnällkäring och de förstår precis vad jag menar och håller med om att det är FULT att hänga ut mig, för dem.

Edit:
Och ja, jag vet att det står meddelanden beträffande kom inte efter 10.30 respektive före 20.00 Då personal VISAT telefonerna för mig. Att meddelandet med att jag har kat tas bort titt som tätt, och därför inte är lämpad att ta emot besök som är paniskt livrädda för katter och hänger i hatthyllan, när kattungen travar fram med svansen i vädret glatt jamande och inte vill något annat än hälsa, eller allergiker som är så allergiska att de knappt kan se en katt på bild, tycker jag är respektlös behandling av personalen från gruppledare/schemaläggares sida.

Om meddelandet med att jag har katt kan tas bort godtyckligt ur telefonerna, borde även absolut inte efter och absolut inte efter med skrikiga bokstäver kunna tas bort godtyckligt.

Men jag får väl acceptera att jag är en otrevlig gnällkäring, även om jag betalar för att vara det. :heart
Men står det bara det eller står det också pga att du är en gnällig typ? För den infon har vi också ibland, just för att ny personal eller när andra än ordinarie ska dit ska veta det så man kan planera sin tur rätt. Det är på inget sätt pga att någon är gnällig utan pga orsaker som tex i ditt fall, du kanske inte är hemma eller dylikt.
 
200 g nötfärs, 300 g tortellini me riccota och spenat, en tetra majskorn, en tetra krossade tomater och en msk alpnaering vtilökskrydda. 2 timmar hög i crockpot...
Dags att backa om. *mums!*
 
Kan vara så, det är oftast förskräckta nysvenskar som är extrainkallade som ringer mig och låter livrädda... Det har hållit på fjorton dagar i sträck nu... så jag är väl bara känslig som sagt.
 
Jag förstår din sida också, tror inte du är värre än någon annan men är man ny är man nog lite livrädd när man inte kan hålla tiden som sagts.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok En av anledningarna till att jag vill vara uppe när HV kommer, är för DERAS skull att de inte ska behöva vara ansvariga för att ha...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp