Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
......................
Vad tillför han för egenskaper som du tycker "vi" behöver mer av?
Står han i Sverige till ett bra pris (Tullstorps) så får han säkert fler ston än de 17 ston han fick iår.
Jag ser gärna fler dressyrhingstar i Sverige, gärna sådana som bär på blod som inte redan finns representerat här och helst sådana som visat att de kan gå hela vägen (dvs anlag för piaff, passage).
Du Pisan, som har lite erfarenhet Jag undrar vilka ston rent typmässigt som du skulle kunna tänka dig att använda Ampère till? Samt vilka ston rent typmässigt som du tror inte passar honom?
Jag har nämligen ett treårssto som jag funderar på att använda Ampère till. På "pappret" ser det jättebra ut då jag tror att Ampère kan tillföra henne något både stam- gångarts och temperamentsmässigt men stoet ifråga är relativt ädel, av kvadratisk typ och med ett benställ som gärna får bli mindre "fullblodslikt". En del skulle nog t o m kunna påstå att hon har lite kort rygg och detta gör att jag tvekar...
Va kul att denna tråden dammades av igen.
Min fina hingstfölis e Ampere är otroligt fin,har som Pisans ett underbart temperament o är så mild o försiktig.
Han har plus för skritten o galoppen men traven går inte heller av för hackor.
Han fick 47 p på fölvisningen o då va han trött o visade inte den skritten han har,fick dock 8 på traven o 9 på galoppen.
Har bestämt att det blir Ampere i år till ett annat sto e Caprimond som väntar föl e.Don Romantic i år som oxå är en favorit.
Här kommer 2 filmer på honom ( i första filmen är det han som är sist)
http://s275.photobucket.com/albums/jj299/pianissen/?action=view¤t=MOV02792.mp4
http://s275.photobucket.com/albums/jj299/pianissen/?action=view¤t=MOV02794.mp4
"Jag har bara kunnat läsa mig till av förärvningsbeskrivningen i KWPN att man inte var supernöjda med jämnheten i hans typnedärvning men att gångarterna däremot nedärvts starkt och att just mekaniken och hur han använder kroppen slagit igenom mycket."
"Vad jag möjligen kan tycka kan störa mig något är Ampères lite grova förening mellan hals och huvud, något som jag tycker mig kunna se hos flera avkommor också, men det finns så mycket annat som väger över till hans fördel och det finns ju ingen hingst som ger ALLT. För mig väger mekaniken och genomsläppligheten i kroppen väldigt tungt och då får man kanske leva med annat som inte blir alldeles perfekt..
Men skall man dra någon slutsats av den holländska utvärderingen så sitter ju ett typmässigt starkt sto inte fel om man tänker sig använda Ampère.. "
Låter nästan som du beskrivit mitt sto Nyfiken som jag är, vad har du för stam på din? Kan du holländskt får du gärna tipsa mig om du tror Ampere passar till Olivi-Michelangelo-Ulft
Ja,dem är rätt busiga,de har ju vuxit upp tillsammans så de känner varandra väl o bor i stor box tillsammans på nätterna.Oj, vad de busade killarna Han ser jättefin ut, häftiga framben, jag tycker om den mekaniken. Vad var den andra ganstern för en. Han är inte heller helt fel Vad har du för stam på stoet till Ampere-hingsten och har han förstärkt det du önskade?