Amningsnapp eller vad det heter

Lupin

Trådstartare
Jag hade stora problem med en extremt snedsugen bröstvårta förra gången (har foto på eländet men ska inte trötta ut er haha), men vågade inte prova med en sån där amningsnapp som man sätter utanpå bröstvårtan.

Nu tänkte jag stämma i bäcken och köpa ett par i förväg! Det är ju snart dags och igår köpte jag megabindor och extra mjukt toapapper. :p

Men, vilken sort/märke/modell är bäst? Ni som har använt såna här och varit nöjda, vad kan ni rekommendera? :)

Sv: Amningsnapp eller vad det heter

Jag köpte mina på apoteket, finns i två storlekar, jag provade båda, den större passade mig bäst. Den funkade bra, nu kunde jag ändå inte amma, men nappen var helt klart en bra hjälp. De är rätt dyra har jag för mig, så fundera ut vilken storlek som du tror passar bäst.

Den fungerar super bra, använda amningsnapp i början när mjölken ännu inte runnit till ( hon sög sönder mina bröstvårtor ) ...

Märke beror helt på din bröstvårtas utformning skulle jag säga, det som är bra för den ena kan vara dålig för den andra :)

Jag har märket Eska.

Behöver dock inte ha den mer nu, men den finns här hemma ifall att :)

Jag köpte mina på apoteket, finns i två storlekar, jag provade båda, den större passade mig bäst. Den funkade bra, nu kunde jag ändå inte amma, men nappen var helt klart en bra hjälp. De är rätt dyra har jag för mig, så fundera ut vilken storlek som du tror passar bäst.

Vilken sort? Jag var på Apoteket igår och köpte megabindor och såg att de hade i alla fall två olika amningsnappar att välja på.

Den fungerar super bra, använda amningsnapp i början när mjölken ännu inte runnit till ( hon sög sönder mina bröstvårtor ) ...

Märke beror helt på din bröstvårtas utformning skulle jag säga, det som är bra för den ena kan vara dålig för den andra :)

Jag har märket Eska.

Behöver dock inte ha den mer nu, men den finns här hemma ifall att :)

Precis det svaret jag inte ville ha. :D Jag får väl studera mina bröstvårtor då och se vad som ser ut att passa haha. :p

*skrattar*

Men det är ju det svaret man kan ge ju, vet att vissa tycker att apotekets amningsnapp är värdelösa medan andra tycker dom är super exempelvis..

Studera du :D

Jag använde amningsnapp de första 3-4 veckorna. Först hade jag en från Medela (köpt på patienthotellet i Lund), står 24 mm på den, sen köpte jag en från apoteket, Avent Philips heter den. Jag tyckte den från Medela var bäst, men det beror ju säkert på hur ens bröst är utformade. Jag har ganska små bröst (vanligen A-kupa, just nu C-kupa när jag ammar) och relativt platta bröstvårtor. Eftersom jag tyckte att Medela-nappen var bäst köpte jag en till i barnvagnsaffären, det blev tyvärr fel storlek, det står 22 mm på den. På förpackningen har jag för mig att det står M, vilket borde betyda att den första jag hade är en L.

Efter några veckor gick det i alla fall bra att amma utan napp, men i början var den jättebra för att Evelina skulle få ett ordentligt tag.

Provade du att få barnet att ta ett annat tag så h*n inte sög "snett"? Prova annan ställning kanske?
Borde finnas en del tips på amningshjälpens hemsida..

Jag o många min mammagrupp använde amnapp, jag hade aldrig kunnat amma utan.

Tror ja gkörde med avent, gillade de skarpt!

Jag rekommenderar en som är så tunn dom möjligt och som har en urskålning för barnets näsa. Den finns också i olika storlekar, den allra minsta passade dock inte mig utan jag fick ha den större modellen.

Personligen så är jag väldigt glad i amningsnappar, mina små prematurer orkade inte suga utan och det var sedan inget problem att ta bort amningsnappen när sugtekniken var befäst. Utan amningsnapp den första tiden hade antagligen amningen havererat helt för vår del!

Provade du att få barnet att ta ett annat tag så h*n inte sög "snett"? Prova annan ställning kanske?

Men snälla, vad tror du själv? :crazy: Jag tänker inte gå in på några detaljer eller alla ställningar jag provade eller råden jag fick dit jag gick (spec) eller vad det innebär att ha Raynauds syndrom i bröstvårtorna eller att just den bröstvårtan var indragen från början. Jag tänker inte diskutera något av det över huvud taget.

Den här gången vill jag förekomma alla eventualiteter, om det går. :grin:

Tack för alla tipsen ang amningsnappar! :banana: Hade ingen aning om att de fanns i olika storlekar, men det är ju logiskt. :D Har haft på känn att jag borde leta efter en i tunnt material, för bästa känsla för bebisen.

jag hade avents amningsnapp de hjälpte bra mot smärtan men jag fick ändå sår:( dessutom tömdes inte bröstet ordenligt så fick mjölkstockning på det :confused:*suck*
avents nappar är väldigt tunna men de hade varit bättre om de varit ännu större "flikar" runt om.

Tack för alla tipsen ang amningsnappar! :banana: Hade ingen aning om att de fanns i olika storlekar, men det är ju logiskt. :D Har haft på känn att jag borde leta efter en i tunnt material, för bästa känsla för bebisen.

Jag tror jag hade avent och dom var tunna men jag hade ingen anning att dom fanns i olika storlekar!

Använde för dottern fick inte grep om bröstvårtan.

Vi provade ju med "prematurstorlek" när vi låg inne på barn men det gjorde fruktansvärt ont i bröstvårtan för mig så vi fick gå tillbaka till "normal" storlek

Jag blir alldeles matt. Tror du inte att hon gjort precis allt hon kunnat?
Innan man tar valet att använda en amningsnapp för att överhuvudtaget få amningen att fungera så ahr nog det stora flertalet provat olika ställningar, tag, haft kontakt med bvc etc.
Det är liksom inte där problemet sitter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka