Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför är det så förbjudet att flaskmata sina nyfödda? Man får absolut inte ge napp eller flaskmata för att det förstör amningen.
Men alla de för tidigt födda barnen flaskmatas, får napp OCH ammar? Varför kan det funka för dem men inte för "normala" bebisar?
Varför är det så förbjudet att flaskmata sina nyfödda? Man får absolut inte ge napp eller flaskmata för att det förstör amningen.
Men alla de för tidigt födda barnen flaskmatas, får napp OCH ammar? Varför kan det funka för dem men inte för "normala" bebisar?
Fast nu finns det ju faktaunderlag som kan vara bra att känna till om man ska göra ett aktivt och informerat val. Sedan gör alla naturligtvis som de vill ändå. Det är ingen som förbjuder någon att ge napp eller flaskmata, det kan jag lova dig. Det finns inte heller någon som förbjuder en att inte helamma i 6 månader, det är snarare så att man blir betraktad som lite suspekt om man gör det...Kort kan väl konstateras att alldeles för många lägger sig i amningens vara eller icke vara istället för att låta det vara upp till var och en.
Fast nu finns det ju faktaunderlag som kan vara bra att känna till om man ska göra ett aktivt och informerat val. Sedan gör alla naturligtvis som de vill ändå. Det är ingen som förbjuder någon att ge napp eller flaskmata, det kan jag lova dig. Det finns inte heller någon som förbjuder en att inte helamma i 6 månader, det är snarare så att man blir betraktad som lite suspekt om man gör det...
Inte per automatik, men det kan vara det. Jag tycker det är viktigt att göra den åtskillnaden.Det råder ingen vetenskaplig konsensus men i debatten låter det ofta som att det är vetenskapligt fastställt att flaska och napp är negativt för amningen. Det är det inte.