Ammningskudde

turbofling

Trådstartare
Är det en sak som är bra att ha och till stor hjälp eller är det onödigt?

Vilken typ är bäst, med stoppning?, med kulor?, stor?, liten?

Sv: Ammningskudde

Åh jag älskade min amningskudde, vi har en STOR med små kulor som fyllning. Så avlastande att amma med bebisen liggande i den. Min kusin däremot tyckte inte alls om kudden, hennes bröst var på tok för stora och kudden tryckte liksom upp barnet i bröstet :S

Jag har ocksa stora, tunga bröst sa för mig kanske det skulle bli som för din kusin, men har sett att det finns tjockare och tunnare varianter sa en tunnare kanske skulle fungera för mig.

jag har kudde från märket rätt start (mumin) dent ycker jag varit superbra. den hhar ganska hård stoppning med en salare och en tjockare ände.

Jag gillar hårda. Då glider inte barnet runt utan ligger där man lagt det :) Nu kör jag bara med en vanlig kudde och blir irriterad när hon glider ned allt eftersom stoppningen flyttar på sig.

Jag älskar min Doomoo kudde. Lagom hård och mjukt och skönt tyg. Tror den finns i två olika storlekar. Den är snygg också ;)

Jag kan inte leva utan min amningskudde - men jag har inte använt den riktigt på traditionellt sätt (dvs vid sittande amning). Istället har jag använt den till att

1) Sova med som höggravid - att krama om den med en änden mellan knäna för att stabilisera höfterna/fogarna och den andra som stöd för magen var helt ljuvligt. (Om man har en partner i rätt storlek borde rimligen han eller hon kunna användas på samma sätt men eftersom jag alltid gick och lade mig typ 3 timmar före min man så behövde jag en stand-in :D)

2) Att knö in bakom min rygg under alla liggande nattamningar så att man slipper ligga och "balansera" på sidan (vilket ofelbart leder till att jag vaknar med värkande rygg). Jag har fortfarande amningskudden i sängen trots att dotter är över året. Jag har en FormFix, den är stooor och underbar (de är jättedyra men jag köpte den begagnad).

Jag har en likadan som tinissen och jag älskar den.. Nu ammar jag inte men jag använder den alltid när jag ger henne ersättning, älskar den!!

Jag har en från rätt start, en sån som tinissen har. Jag älskar den, utan den skulle jag inte överleva när jag ammar. Har tom släpat med mig den på flyget när jag skulle till mamma.

Jag har då två händer fria, kan surfa med en hand :angel: eller fika lite under tiden han äter. Sen är den guld värd när han blivit lite tyngre. Sen var den bra i början, för då låg han i säkert förvar o jag somnade medans jag ammade pga trötthet dom första veckorna.

Jag gillade min också, den var ganska stor med tjock stoppning.
Den var också bra att använda vid sitträning av bebisen :)

Ååh,jeg elsker min cozyfix ammepute,stødig og god.
De hadde flere av den på sykehuset,og nesten alle som hadde barn på nyfødt intensiv avdelingen brukte den.
Og lille baby trives fantastisk bra med den:)
Den er dyyyr,men er det mest fornuftige jeg har kjøpt til baby(og meg selv):)

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar