Ammar och tappar hår

Sv: Ammar och tappar hår

Annan stress som olyckor med kroppsskada, psykisk stress, etc etc. Det är det som ligger bakom uttrycker "vithårig över en natt" - fast efter ca 3 månader då. Man tappar så mycket hår att det gråa/vita blir mer framträdande.

I ditt fall kan jag inte säga vad det beror på, eftersom håravfall kan bero på många olika saker.

Det har ju varit så här en lång tid för mig och det känns som om det har blivit värre också, svårt att veta när det började med andra ord. Men låt säga att jag börjar få det problemet med att tappa hår I DAG, då ska man leta orsaken 3 månader bak? Varför just 3 månader, vilken betydelse har det?
Det måste vara samma med uttrycket att barnen har givit en gråa hår då alltså :D

Jag tappar mycket hår i vanliga fall så även nu, gravid i 27:e veckan, det har inte stannat av alls! Håret är varken tunnare eller tjockare eller finare eller fulare... Men det kanske inte behöver vara så heller, eller kan det komma närmare förlossningen?

det ar nog individuellt, mitt vaxte inte en cm pa hela grav, direkt efter forlossningen vaxte det 5 cm, sen har det fortsatt i sin vanliga takt om 5 cm i manaden. har inte tappat nagot har heller, men a andra sidan var jag inte sa stressad under forlossningen heller :D

helammade i ett ar, sa det spelade inte heller nagon roll i mitt fall.

Jo, det är väl så som allt annat. Jag läste nånstans att man får bättre hy under graviditeten, men att den kan bli sämre strax efter förlossningen och en tid fram!
Min hy har varit hemsk under hela grav så jag hoppas verkligen att den inte blir ännu sämre :crazy:

Därför att ett hårstrås cykel är sådan: tillväxt (olika länge), vila 3 månader, falla av.

Ahh, tack för dina svar!

Idag tittade jag noga på håret i solljuset för jag tyckte utväxten såg ovanligt grå ut. Jag har lite "råttfärgat" hår men nu har det faktiskt blivit gråare! Har inte tonat det efter förlossningen. Såg nåt litet kort helgrått strå också. :mad: Håravfall och gråa hår, hurra! Men så fyllde jag ju 30 för några månader sen iofs. :D

Ahh, tack för dina svar!

Idag tittade jag noga på håret i solljuset för jag tyckte utväxten såg ovanligt grå ut. Jag har lite "råttfärgat" hår men nu har det faktiskt blivit gråare! Har inte tonat det efter förlossningen. Såg nåt litet kort helgrått strå också. :mad: Håravfall och gråa hår, hurra! Men så fyllde jag ju 30 för några månader sen iofs. :D

Nä det är inte sant!!!! Du måste skämta!!:eek: Inte bara 30 och redan gråhårig!!! :eek:Jag blir 29 om en månad och är rädd att jag blir gråhårig snart, är också råttfärgad eller nåt sånt. :crazy:

Det är säkert sen förlossningen, fick kanske några gråa hår av den. Utväxten var inte helgrå, men jag tycker håret får tristare ton för varje år faktiskt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 667
Senast: a1agnlju
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 434
Senast: Asko
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar