Amigo Evolution

Stallkompisen har ett (eller... hennes häst har ett). Funkar som vilket annat flugtäcke som helst, kan inte se någon direkt skillnad i antalet flygfän på den hästen mot de andra.

Mycket mjukt material dock, så skaver inte så mycket, men började gå sönder efter redan några dagars användning. Täcket är också mkt generöst tilltaget på sidorna, och den smala ädla hästen ser ut som hon ska på medeltidsfestival.

Stallkompisen har ett (eller... hennes häst har ett). Funkar som vilket annat flugtäcke som helst, kan inte se någon direkt skillnad i antalet flygfän på den hästen mot de andra.

Mycket mjukt material dock, så skaver inte så mycket, men började gå sönder efter redan några dagars användning. Täcket är också mkt generöst tilltaget på sidorna, och den smala ädla hästen ser ut som hon ska på medeltidsfestival.
Det där låter lovande till min vars mage sticker ut i hans flybuster.

Det där färgglada flugtäcket, någon som har? Funkar det?
Provade ett sådant på min bjässe förra året i hopp om att det var ungefär likadant i passformen som hans massakrerade Amigo Fly Buster, det var det inte... Upplevde att det var väldigt smalt i halsringningen och förstod mig inte alls på den nya plastplattan som utgör bogspänne. Blev retur för min del.

Det täcket har HW försökt att lansera ”DIsc” spännet i bogen senaste året på flera modeller täcken.

Jag har fått intrycket att just det Disc spännet inte funkat bra, och att de täckena utifrån det inte sålt och att utifrån det själva serien med ”disc” inte är en modell som säljs /produceras vidare .

Köpte också ett idag. Tyckte det satt riktigt bra även om jag nog ska leta upp nåt substitut för den där plastbrickan.

Bifogade filer

• 20190607_190010.webp
    20190607_190010.webp
    356,9 KB · Visningar: 112
Är det någon annan som har problem med att hästen blir utstött ur flocken när den i klädes flugtäcke? Jag har det och tänker att det skulle bli ännu värre med detta färgglada?

Har ett som jag använt en hel sommar.
Tycker att det funkar som vilket sommartäcke som helst gällande effekt, men att det sitter något bättre i bogen tack vare att det blir lite diagonal spänning via discen, som HW vanliga täcken som har sneda spännen ist f bara vanliga raka. Själva discen har hållit och man får med en extra i påsen, inte så impad av extra pryttlar som kan gå sönder dock...

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2
Svar
39
· Visningar
1 067
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka