Amerikansk hoppryttare i blåsväder

Sv: Amerikansk hoppryttare i blåsväder

Händelsen inträffade på den andra av de amerikanska uttagningstävlingarna, som hölls i Wellington den 27 februari. Enligt personer på plats fick Morrissey ingen varning eller tillsägelse under ritten, och inte heller någon avstängning.

Men när filmen läckte ut på internet ska FEI till slut ha agerat, en månad efter att händelsen inträffat, och stängde av ryttaren från fortsatt tävlan på uttagningstävlingarna.
Den kanadensiska ridsportjournalisten Karen Robinson skriver i sin blogg om hela historien, och menar att man i efterhand tagit bort Morrisseys namn från start- och resultatlistor.

:eek::eek::eek: "@#@%# mesar! Jag skäms å alla tävlingsfunktionärers vägnar. :mad::mad::mad:

Krocket

Pinsamt att de inte säger ifrån efter eller helst redan under pågående ritt när nån beter sig sådär.. Det händer säkert i Sverige med så det är inte det, som tur är har jag mest sett på tävlingar här att hoppdomaren brukar vara väldigt snabb med att be ryttaren "lugna ner dig med spöet" till så väl ponny-som storhästryttare..

Att filmen heter "how to get a horse to jump" ger mig rysningar.. :crazy: även om jag hoppas att det var ironi..

Fy tusan... Håret står på armarna, jag mår illa och tårarna bränner....

Såg detta på Fugly Blog. Tyvärr är det inte första gången den här ryttaren har betett sig horribelt mot sina djur. Naturligtvis kommer han från ett stall som sponsrar jättestora tävlingar, så att stänga av honom verkar de inte våga göra. Fy skäms. :mad:

Jösses! Snacka om att ta ut sin frustration på bristande träning på hästen!! :eek:

Och där ser man, lite stålar och lite makt, då gäller andra regler! :grin:
Bra att FEI tog tag i saken allafall, och att någon smart privatperson såg till att FEI fick veta det hela!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den amerikanska hoppryttaren Jazz Johnson Merton stängs nu av från tävlingar i två månader efter att ha sparkat sin häst inne på banan...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästar som tävlade av ungerska ryttare i ett världscupkval lämnade dopningsprover som var positiva. Nu visar utredningen att det kan...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Efwa
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I kväll gäller det för Malin Baryard och resten av laget som tävlar i hoppning vid EM i ridsport som just nu pågår i Göteborg. Och...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I gårdagens OS-hoppning tog flera ryttare spöt "till hjälp" när de fick problem i kombinationen. I den här "favorit i repris"-filmen...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama