cactuspower

Trådstartare
Är det någon här som har en Amerigo? Vad tycker ni om de, är de värda sitt pris? Kan de funka på min häst tror ni? Går det att ändra bomvidden på dessa sadlar (jmf. med t.ex. Prestige) ?

Sv: Amerigo

Har inga jättebra bilder på hästen men här finns några
LÄNK

PICT0102.jpg

PICT0104.jpg

Undrar mest över Pinerolo dressage

Jag har en, en brun Cervia :love: Vore det inte för att den väldigt lätt får repor/märken i lädret vore den min absoluta drömsadel :d
Är väldigt nöjd med den på alla andra sätt. Köpte min beg. men endast riden i i ca 9 mån då, så i det fallet var den klart värd sitt pris tycker jag.

Har noll koll på bommar osv, köpte min av en privatperson, men det är väl ridin som säljer dem så de borde ha svar på det mesta, tror det är www.ridin.se

Jag har en Amerigo Alto till min häst som verkligen är jättebra. Min häst har svår rygg att hitta nånting till och vi provade många olika Amerigosadlar men denna passade både mig och hästen bra. Vi hade provat massa andra märken innan men fick till slut hosta upp en bra slant men fick en jättebra sadel så nu i efterhand måste jag verkligen säga att det var värt det,jag kan inte rida i nåt annat nu. Ring en sadelprovare och be de komma och hjälpa dig att prova ut så blir det nog bra.

Tack för era svar. Jag ska ta hjälp utav utprovarna om det blir en Amerigo jag lägger pengarna på. Men ville ha hyfsad koll på om ni tror en Amerigo kan passa hästen alls (trots ganska dåliga bilder, jag vet) och i så fall kanske vilka modeller man kan spåna på.. just nu är det väll dock mest en begagnad som är mest utav intresse.

amerigo kan passa dom allra flesta hästar eftersom det är så många olika modeller och bommar..

så din häst kommer helt klart att passa i någon modell. :)

Jag har en Amerigo CC som jag är mycket nöjd med, utprovad och köptes begagnad till min 6-åring.
Räknar med att byta ut den om ett tag när han breddat. Jag hade dessutom sådan tur att den sitter som gjuten på stoet :)

Jag har provat ut en Classic och den ska inhandlas efter jul. Den absolut skönaste sadeln jag suttit i, och ligger helt perfekt på hästen också. :love:
Även väldigt proffsig och trevlig utprovare, rekommenderas verkligen. :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
952
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 053
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 524
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar