Amerigo vs. Tolga

turbo_85

Trådstartare
Hej!
Har hittat en begagnad Amerigo cc till ett bra pris, funderar på att beställa hem den och prova på hästen, har fått för mig att den skulle kunna passa.. Någon som vet vilken typ av häst den sadeln passar??
Har oxå funderingar på att prova en tolga sadel, den billiga modellen.
Är det någon som har erfarenhet av dessa sadlar, vilka hästar de passar, hur de är att rida i mm?

Sv: Amerigo vs. Tolga

Jag har en dyrare Tolga som är riktigt super! Balansen är jättebra och man får ett naturligt bra skänkelläge. Min är normalbom i och den har passat bra på de hästar vi provat den på, har varit halvblod med ganska så olika ryggar.
Den billigare ser jättefin ut, mkt fin i lädret och väldigt välgjord. Vet att flera har varit väldigt nöjda med den! :)

Sv: Amerigo vs. Tolga

jag har en amerigo och den har passat på många olika typer av hästar. allt från "takmodellen" över ryggen till "köttbullen" och en omusklad unghäst. Och då har jag haft en mkt duktig o proff. sadelmakare (sadeldoktorn) som kollat på hur den legat på dom olika. De hästarna har haft gemensamt är dock att dom vart väldigt korta i ryggen.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Nån som har koll på skillnaden på en vanlig Amerigo DJ och DJ Largo ?? Nån som rider i nån utav dessa modellerna idag ?? Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Blossom
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka