Fiorano
Trådstartare
Jag har nu en Amerigo Classic som jag äääälskar! Men den är för trång för min tjocka häst som bara kommer att bli tjockare (ska betäckas). Och eftersom hon bara kommer att lalla i skogen och dressyras för hemmabruk (kanske komma ut på någon tävling om hon lugnar ner sig...), så känns det ganska galet att lägga 20-30 lakan för en sadel. Dessvärre är dom vida Amerigona ganska nya och därav ligger de för högt i pris.
Har därför börjat spana på Prestige, modellerna Leonardo och Doge. Prestige är tacksamma sadlar eftersom de går att ändra bomvidd på, så på så vis känns en sån som ett klokt val.
Till frågan då; är Prestiges sadlar lika mjuka som Amerigo? Amerigon är den första sadeln som jag inte har fått ridsår av och är enormt tacksam för det! Har dock kommit på att Amerigon tippar över en på musen och det är inte så särskilt skönt det heller...
Någon som ridit i både Amerigo och Prestige som har någon åsikt?
Har därför börjat spana på Prestige, modellerna Leonardo och Doge. Prestige är tacksamma sadlar eftersom de går att ändra bomvidd på, så på så vis känns en sån som ett klokt val.
Till frågan då; är Prestiges sadlar lika mjuka som Amerigo? Amerigon är den första sadeln som jag inte har fått ridsår av och är enormt tacksam för det! Har dock kommit på att Amerigon tippar över en på musen och det är inte så särskilt skönt det heller...
Någon som ridit i både Amerigo och Prestige som har någon åsikt?