Amerigo sadeln

Ajda

Trådstartare
Ni som har erfarenhet av amerigosadlarna till era islandshästar, vilken modell och storlek har ni provat?

Ni som har erfarenhet av amerigosadlarna till era islandshästar, vilken modell och storlek har ni provat?

Jag provade en Amerigo Vega, minns inte bomvidd, men har för mig att det är samma som Prestige?
Köpte en prestige ice mono +2 istället för vegan.

Jag har alltid, fram tills nyligen (då den inte passade varken Tinna eller Snappe), ridit i en Classic.
FANTASTISK sadel!
Hade en 17"

Jag har en 17" Amerigo Vega Icelandic. Jag tror min är 3,5+ men jag minns inte exakt, kan ha varit 2,5 oxå...

I vilket fall så älskar jag den! Första sadeln någonsin som ligger kvar på Kveikja! Allt annat har åkt fram. Min sits har dedessutom blivit mycket bättre i den!

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
298
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
778
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
272
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
284
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka