Amerigo sadeln

Ajda

Trådstartare
Ni som har erfarenhet av amerigosadlarna till era islandshästar, vilken modell och storlek har ni provat?

Ni som har erfarenhet av amerigosadlarna till era islandshästar, vilken modell och storlek har ni provat?

Jag provade en Amerigo Vega, minns inte bomvidd, men har för mig att det är samma som Prestige?
Köpte en prestige ice mono +2 istället för vegan.

Jag har alltid, fram tills nyligen (då den inte passade varken Tinna eller Snappe), ridit i en Classic.
FANTASTISK sadel!
Hade en 17"

Jag har en 17" Amerigo Vega Icelandic. Jag tror min är 3,5+ men jag minns inte exakt, kan ha varit 2,5 oxå...

I vilket fall så älskar jag den! Första sadeln någonsin som ligger kvar på Kveikja! Allt annat har åkt fram. Min sits har dedessutom blivit mycket bättre i den!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
657
Senast: Ajda
·
Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 036
Senast: ii-ssa
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 566
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama