Amatörtränarlicens

E

Elshacera

Någon som vet här hur man tar detta?
Vad som krävs samt om det finns kurser och vad dessa dels innehåller men även vad de kostar.
mvh Elsh

Sv: Amatörtränarlicens

Hej.

Du får kontakta galoppfurbundet, jag tror Helene Gärtner fortfarande har hand om utbildningarna, utbildnignen är uppdelad på två kurser, steg 1; som bara är en helg och steg 2; som är två veckor, den sistnämnda brukar vara uppe i strömsholm. När jag gick den har jag för mig att den kostade 3500 kr, men då ingick mat och boende.

Innan steg 2 måste man även ha praktiserat hos en tränare ett vist antal timmar. Steg 2 kursen avslutas med ett stort prov.

Du kan säkert hitta information på; www.galoppsport.se

Tack för ditt svar,praktiken går det bra att göra hos en tränare med b-licens?

Det ska vara en proffstränare eller en mkt erfaren amatörtränare, hur dom bedömmer vem som är det vet jag inte men det kan säkert Helena upplysa om. Lycka Till!!

*lånar knapp*

är det svårt att ta denna licens? Funderar på att göra det, då jag vill kunna sätta mina hästar på galoppbanan, men träna dem själv.

mvh Camilla

Nej, man kan väl inte säga att det är svårt direkt, det vissa på min kurs hade problem med var att räkna ut vikter i handikapp-löp, men det är ju bara som lågstadiets matte, så svårt är fel ord. :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 589
Senast: hundtant
·
Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
226
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 014
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar