Amatörtränare?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare MysticDream
  • Startdatum Startdatum
M

MysticDream

Ni som är amatörtränare, får ni det hela att gå runt? Hur tog ni tränarlicens och har ni även licens för o köra lopp?
Funderar på o ta b tränarlicens när jag skaffat mig en hyfsad travare :) Har jobbat massor med trav men tyvärr har jag inte varit i kontakt med travet på ett tag, vilket känns himla trist!

JAg är amatör på heltid :D :D..och har numer konvalecenter i ryggen..
Jag är så gammal att jag BARA FICK min licens när jag bad om den...tror det var 80-81 nångång, och jag har bara träningslicens
Jag har 6 egna travare, mest unghästar, utan konvalecenterna är det svårt att ha såpass många egna...dom ingår ju i rörelsen och har inget med uttag av min lön att göra....OM jag skulle betala mina hästar med en lön....det skulle aldrig gå. :(

jag tog min lärlingslicens 92.sen när jag ville byta skrev jag bara amatör provet.
Nu har jag mer eller mindre slutat med travet, men när jag var i full gång hade jag ett deltidsjobb på sidan ,om hästarna inte skulle springa in något.Nu hade jag sån tur att jag hade några bra hästar så under ett år jobbade jag bara med hästarna.
Men har du inden stjärna får du räkna med att jobba lite

Gå runt? Min häst går inte runt, han försörjs av CSN, SLU och Livsmedelsverket just nu. :crazy:
Jag tentade av B-licenskursen. Eftersom jag jobbat hos tränare i åtta år samt pluggade till veterinär så tyckte de att jag kunde klara mig utan kurs och körprov.

Går runt? Nej du, det är svårare än man tror och man ska nog ha en väldigt bra häst för att kunna försörja sig helt på tävlingsbiten. Men man kan ju ha andra små rörelser på sidan om som täcker upp utgifterna eller en väldigt "tät" sambo som dessutom är snäll och inte klagar då han får punga upp med börsen :o :D .
Vi brukar i alla fall säga att om man har gott om pengar och inte vet vad man ska göra av dem så kan man köpa travhästar för då blir man garanterat fattig. Samtidigt är det ju så att företaget ska inte heller gå med vinst för då måste man ju skatta på pengarna. Därför skapar man sig "utgifter" för att slippa det..
mvh jesse

Det väl som vilken annan hästsportgren som helst, det går inte runt. Majoriteten har ju "vanliga" jobb och tränar sin häst/ar på fritiden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Wille
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 140
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar