Amatör behöver råd om strypkoppel

Sv: Amatör behöver råd om strypkoppel

Harley är en väldigt tacksam hund att hålla aktiv, han älskar att jaga fåglar och kan således tillbringa timmar i taget att springa från buske till träd till träd till buske. Ingen av buskarna på gården har grenar under midjehöjd längre och det är inte jag som vart framme med sekatören :angel: :D

Bollar, grenar, ben och hans älskade Kong är andra favoriter vi har kul med. "Leka" med katterna är också himla skojigt, tycker han iaf - katterna, inte så mycket. :D Promenaderna vi gått på hitintills (alltså innan grinden gick sönder) har varit långpromenader i skogen där han kunnat springa lös.

Nu har jag kompletterat träningskopplet med en sele och han drar inte alls lika mycket med selet som med vanliga halsbandet. Man tycker det borde vara tvärtom, med selet kan han ju dra utan att halvt kvävas?! Nåja, det går mycket bättre och väglaget har också blivit bättre.

Liknande trådar

Övr. Hund Det har anknytning till Snuffsans trad men jag vill inte hora nagra forelasningar om vilken taskig hundagare jag ar som inte har pli pa...
2
Svar
39
· Visningar
2 901
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka