Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag köpte mig en praktfull amaryllis till jul vars tredje blomstängel nu drar sin sista suck. Hur ska jag göra för att få den att blomma till nästa jul igen - förvaring, gödsla nu, låta den stå mörkt eller vad?
En liten varning bara. Om du har mördarsniglar i trädgården har du inga amaryllislökar kvar om du gräver ner dem i rabatten. Jag vet detta av egen erfarenhet, verkar vara typ det bästa odjuren vet.
Jag råkade glömma bort mina förra julen. De blev stående i arbetsrummet, jorden torkade ut totalt. Sen nu i vintras upptäckte jag att de kommit igång igen, stjälkar på väg upp!
Men jag slängde dem, så vet inte hur blomningen hade blivit..
Trädgård & Växter
Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.