Alternativa träningsmetoder

Sv: Alternativa träningsmetoder

Nä, jag måste missat just det numret... :D

Men var det inte Bamse som satte en morot framför nosen på Billy Boy när han skulle tävla? :idea:

Själv har jag inte hunnit prova så mycket olika träningsmetoder än. Jag har min första egna travhäst nu, tidigare har jag hålt på med ridning och hjälpt farsgubben med hans travare. En som har häst i stallet har dock testat det mesta på sin pålle... Hästen har en ruggig kapacitet men haft väldigt lätt till galoppen. Så efter att i stort sett testat allt utan resultat har han helt enkelt slutat träna. Hästen rids någon enstaka gång och har även varit ute i en del montéprovlopp men förutom det går han bara i hagen. Och tro't eller ej men nu har det losnat för honom och han ståtar med tre raka segrar!! Hästen är obesegrad felfri.

Vet inte heller hur mina metoder stämmer med "traditionerna" men jag gör inte helt lika dom flesta häromkring iaf...
Kör mkt och ibland hårda intervaller och väldigt mycket skrittande på kuperad väg. Och nästa aldrig "banjobb", bara om det går långt mellan starterna. Och nu då när det är dax för årsdebuten. Dessutom
Kör jag inte ens i närheten av dom farter andra kör sina "banjobb".
Ska dra ner lite på intervallerna den här säsongen då jag märkte att han vart sliten...
Kallblods stoet blir "galen" om jag kör intervaller, så där är det traditionella träningen som gäller.. förutom att jag inte kör lika fort på bana som andra...

Skulle faktiskt vilja ha hjälp att rida så dom fick "vila" från vagn lite oftare. Kan rida själv, men inte nu pga smärta (väntar på Operation..).

Senast ändrad av en moderator:

Humelibumlan skrev:
Hur bygger du upp ryggmuskulatur om du rider snabbjobb i trav? :confused:

Ryggmuskler måste du bygga innan... Snabbjobb under sadel görs för omväxling och för sånna som har en benägenhet att vara lite "egna" av sig :D typ kickar, vänder, bromsar och sånt.. Har hitintills gått väldigt bra :d

I en av de senaste Ridsport, nyaste eller nästa nyaste var ett reportage om viktboots/benskydd med viktfickor, och även inköpsställen. Visserligen tror jag att det var hoppinriktning på artiklen, med skydden passar väl lika bra på travarben!;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 974
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka