Alternativ till sojamjöl? (proteintillskott m hög kvot)

Sv: Alternativ till sojamjöl? (proteintillskott m hög kvot)

Inte_Ung skrev:
Visst, som du då?

Japp... vi är antagligen lika tröttsamma båda två. Ren sandlådenivå, helt klart. :angel:
 
Sv: Alternativ till sojamjöl? (proteintillskott m hög kvot)

Inte_Ung skrev:
Jag brukar försöka att lära folk att räkna och se själva i stället, så behöver de inte återkomma.

Men folk i allmänhet har inte samlat på sig värdena på alla de fodersorter som jag gjort under åren... Om de nu väljer att låta någon annan räkna åt dem, för att det kan spara tid o pengar, varför inte låta dem göra det då??? Eller vill du idiotförklara de som väljer att ta hjälp oxå???:mad:
 
Sv: Alternativ till sojamjöl? (proteintillskott m hög kvot)

Jessica skrev:
Men folk i allmänhet har inte samlat på sig värdena på alla de fodersorter som jag gjort under åren...
Men det går ju lätt att köpa "Hästen, Näringsbehov och fodermedel" samt kolla på nätet och fixa litet foder-broschyrer från fodertillverkarna.

Jessica skrev:
Eller vill du idiotförklara de som väljer att ta hjälp oxå???:mad:
Inte alls.
Men de flesta brukar tycka att det är roligt att "kunna själva" och att ha värdena på olika foder själva så att de kan jämföra i lugn och ro hemma.
Det ger ju en bättre överblick än det gör med spridda råd, "tag ditten eller tag datten".

Många goda råd är ju ganska så likvärdiga även om de ser olika ut på papperet.
 
Sv: Alternativ till sojamjöl? (proteintillskott m hög kvot)

Inte_Ung skrev:
Men det går ju lätt att köpa "Hästen, Näringsbehov och fodermedel" samt kolla på nätet och fixa litet foder-broschyrer från fodertillverkarna.


Inte alls.
Men de flesta brukar tycka att det är roligt att "kunna själva" och att ha värdena på olika foder själva så att de kan jämföra i lugn och ro hemma.
Det ger ju en bättre överblick än det gör med spridda råd, "tag ditten eller tag datten".

Många goda råd är ju ganska så likvärdiga även om de ser olika ut på papperet.

Jo, det har du självklart rätt i... jag vill faktiskt oxå helst att folk ska lära sig själva så gott det går. Vill gärna förklara hur jag tänker när jag pratar med folk o ger råd IRL, så jag verkligen ser om de har kopplat hur jag tänker eller inte. Jag vill att de i så stor utsträckning som möjligt själva ska ta ansvar för sin hästs foderstat, menjag kan hjälpa till med olika alternativ som kan passa resp inte passar alls. :crazy:

Många som jag pratar med blir lite rastlösa o tycker att det räcker att jag berättar vad deras hästar ska äta, så slipper de fundera på det själva. Många tycker det är otroligt komplicerat med alla beräkningar o kvoter o de får panik bara de ens blir tillfrågade om att försöka förstå. De har ingen som helst koll på hur olika fodermedel resp mineralfoder påverkar kvoter hit i dit, jag kan få ett smått panikartat flackande i blicken o de vill att jag ska räkna o tala om för dem. :rofl:

Men jag kämpar tappert vidare för att försöka upplysa de okunniga massorna (obs!!! ironi :p )

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ponnyskrället har ännu en gång ledsnat på menyn, och just nu är han synnerligen svårflirtad. Jag har klurat och googlat och försökt...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 858
T
Foder & Strö Hur kan Super-G från Fibergi ge det där lilla extra som inte andra kraftfoder gör? Jag kan inget om foder men börjar fundera nu när vi...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: traff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp